アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10065043-20010531-0029.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:Apr 27, 2007 |
Downloads |
: 2524 |
Total downloads since Apr 27, 2007 : 2524
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
モーツァルトとホルンのハンド・ストップ音 : モーツァルトによるオーケストラ作品に見られるハンド・ストップ音とそれらが持つ意義
|
カナ |
モーツァルト ト ホルン ノ ハンド ストップオン : モーツァルト ニヨル オーケストラ サクヒン ニ ミラレル ハンド ストップオン ト ソレラ ガ モツ イギ
|
ローマ字 |
Motsaruto to horun no hando sutoppuon : Motsaruto niyoru okesutora sakuhin ni mirareru hando sutoppuon to sorera ga motsu igi
|
|
別タイトル |
名前 |
Hand-stopped notes in Mozart's orchestra works
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
石井, 明
 |
カナ |
イシイ, アキラ
|
ローマ字 |
Ishii, Akira
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku hiyoshi kiyo kanko iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2001
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 人文科学
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
16
|
年 |
2001
|
月 |
|
開始ページ |
29
|
終了ページ |
55
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The history of the French horn as an orchestral instrument did not begin untilthe end of the seventeenth century. Because of its origin, the playing technique forthe instrument and the music written for it very much associated with hunting callsof the time. In addition to a rather limited amount of the hunting horn's availablenotes, orchestral horn players in the beginning of the eighteenth century borrowedthe trumpet's clarino technique, which utilizes high overtone partials in order to ob-tain more notes. By the end of the eighteenth century, however, a new playing tech-pique, where the player's right hand acts as various sized mutes and thus allowingfor full chromatic scales throughout the whole range of the French horn, saw its fullmaturity. Although Mozart wrote a number of solo pieces for those horn playerswho had capitalized the hand-stopping technique, he, just like any other composersof the time, called only for those notes that belong to the overtone partials in mostof his orchestral works. A small number of orchestral pieces, however, do containfew hand-stopped notes, of which many are in the passages where the horn istreated as a solo instrument. In addition, Mozart also utilized the hand-stopped notesin the context of the traditional horn parts. This paper seeks for possible motivationsfor Mozart to write hand-stopped notes in the places where he could have omittedthe stopped notes altogether or replaced them with the traditional open, non-stopped notes.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|