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AN00234698-19611230-04044683  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル マーケティング・コントロールについて : マーケティング・コスト・アナリシスによる接近  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 A Study on Marketing Control  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 村田, 昭治  
カナ ムラタ, ショウジ  
ローマ字 Murata, Shoji  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
 
出版者
名前  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1961  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 三田商学研究  
翻訳 Mita business review  
4  
5  
1961  
12  
開始ページ 66  
終了ページ 76  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
It goes without saying that we are now in the stage of "marketing revolution " based on a change of philosophy. The attention or emphasis of business executives has shifted from problems of production to those of marketing, and from the products they can make to the products consumers want them to make. Thus, marketing activities in consumer-oriented business have become very complex and complicated today as they are. With these changes in business, there has been a tendency for marketing costs (or distribution costs) to rise relatively and for production costs to decline. According to a research, about 59 cents out of one consumer's dollar goes for marketing and only 41 cents for production. Marketing cost analysis from managerial viewpoint is concerned with the costs of such marketing functions as sales promotion (including advertising), direct selling, storage, handling and delivery of commodities, and credit and collection activities. Nowadays, it is essentially necessary for us to control these cost to promote the marketing efficiency which makes one of the important steps of the administrative process. The increasing complexity and growth of modern marketing organization together with the increased need for improved methods of sales have forced management to pay attention to this aspect of control. Then, I would like to develop a system of standard costs in the marketing activities which will be compared with the real results of the activities. The article deals with these problems as followings. 1 Preface 2 Problems of Marketing Costs 3 Marketing Control 4 Marketing Cost Analysis and Marketing Decision (1) The Concept of Marketing Cost (2) Sorting Marketing Cost (3) Determination of Standard 5 Conclusion
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
 
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
May 18, 2024 08:53:33  
作成日
Apr 20, 2007 13:53:05  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 商学部 / 三田商学研究 / 4 (1961) / 4(5) 196112
 
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