慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234610-20121001-0119  
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Release Date
 
Title
Title 階層化する市場への中国金型産業の供給構造  
Kana カイソウカ スル シジョウ エノ チュウゴク カナガタ サンギョウ ノ キョウキュウ コウゾウ  
Romanization Kaisoka suru shijo eno Chugoku kanagata sangyo no kyokyu kozo  
Other Title
Title China die mould industry structure for market stratification  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 兼村, 智也  
Kana カネムラ, トモヤ  
Romanization Kanemura, Tomoya  
Affiliation 松本大学総合経営学部教授  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2012  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Keio journal of economics  
Volume 105  
Issue 3  
Year 2012  
Month 10  
Start page 401(119)  
End page 421(139)  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20121001-0119
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
中国金型産業のなかに欧米系, 日系乗用車部品メーカーに金型を供給するメーカーがみられるようになったが, これらは, 従来から同分野を手がけるメーカーではなく, 新鋭の工場・設備をもって新規参入してきたメーカーが多い。だからこそ, 厳しい外資の品質要求に応えられるともいえるが, 一方で, 従来メーカーは技術力ではなく, 中国系乗用車メーカー向け市場の拡大を梃子にするなど同一産業のなかで二つの発展パターンがみられる。
In the Chinese die & mold industry, there exist suppliers of dies & molds to European and Japanese passenger car parts manufacturers; however, a large number of them are not the traditional labor-intensive manufacturers prevalent in this sector, but rather are newcomers with state-of-the-art plant and equipment. 
Thus, it may be argued that this is why they are able to meet the stringent quality requirements of foreign companies; on the other hand, conventional manufacturers do not focus on technical differentiation, but are focusing on strategies such as using the expansion of the market for Chinese passenger car manufacturers as leverage, thus indicating two patterns of development within the same industry.
 
Table of contents

 
Keyword
乗用車部品メーカー  

市場の階層化  

中国金型産業  

調達  

産業高度化  
NDC
 
Note
特集 : 中国産業論の帰納法的展開
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 02, 2021 10:09:55  
Creation date
Apr 10, 2013 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jun 6, 2014    フリーキーワード, 本文 を変更
Aug 4, 2015    抄録, 版, 本文 を変更
Nov 2, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 105 (2012) / 105(3) 201210
 
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