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AN00150430-00000135-0091  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Overcoming gendered images : Japanese women politicians' self-presentation on Twitter  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Lee, Jinah  
カナ  
ローマ字  
所属 Professor, Department of Communication, Tokyo Woman's Christian University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 Lee, Kwangho  
カナ  
ローマ字  
所属 Professor, Faculty of Literature, Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2015  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
135  
2015  
3  
開始ページ 91  
終了ページ 109  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Women's political representation in Japan has been limited as compared to their high achievement and success in various fields. Stereotypes and media portrayals of women politicians have been regarded as crucial factors to affect gendered reaction to women politicians and low representation of women in politics. In recent times, social media is becoming essential tools for politicians to build their self-image by appealing more directly and to engage in the political process more interactively. It is argued that social media would advantage to political outsiders in particular, including women politicians. This research investigated campaign strategy of women candidates on Twitter during the election period with emphases on the 'representation' of issues and personal traits, and 'interaction' with voters. A total of 699 tweets of four women candidates in the 2013 election, Japan's first 'Internet election', were analyzed for the study. The results revealed that women candidates focused on the issues that have been viewed as male and female issues equally, indicating that women candidates might overcome disadvantages of gendered print and broadcast media framing by using social networking. Representation of personal traits and interaction with voters on Twitter varied according to the candidates: Renho's tweets were the most interactive and often mentioned everyday lives and personal information, while the other women candidates centered on political views.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
投稿論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Apr 14, 2015 09:08:55  
作成日
Apr 14, 2015 09:08:55  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 135 (201503)
 
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