慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00150430-00000110-0061  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00150430-00000110-0061.pdf
Type :application/pdf Download
Size :974.2 KB
Last updated :Oct 5, 2010
Downloads : 1379

Total downloads since Oct 5, 2010 : 1379
 
Release Date
 
Title
Title インターネット上における消費者間の情報共有過程  
Kana インターネットジョウ ニ オケル ショウヒシャカン ノ ジョウホウ キョウユウ カテイ  
Romanization Intanettojo ni okeru shohishakan no joho kyoyu katei  
Other Title
Title The process of information-sharing among consumers on the internet  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 徐, 亨錫  
Kana  
Romanization Suh, Hyung Suk  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 三田哲學會  
Kana ミタ テツガクカイ  
Romanization Mita tetsugakukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2003  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 哲學  
Name (Translated)  
Volume  
Issue 110  
Year 2003  
Month 3  
Start page 59  
End page 78  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
Researchers in consumer behavior have been interested in examining five key aspects of the external search process: 1) the sources of information, 2) the extent of external search, 3) the content of external search, 4) search typologies, and 5) the process or order of the search. This study focuses on information-sharing among consumers, that includes the process of information giving, information seeking, and information gathering by consumers themselves on the internet. The main points in this study are that 1) theoretical conceptulations and typology of information-sharing among consumers, 2) the reason why consumers exchange product/service/shop-specific evaluative information, 3) motivation to share information.
 
Table of contents
I. 消費者の情報探索行動の新たな展開
II. 情報源としてインターネット空間に存在する消費者
III. 購買行動に関連したインターネット上でのコミュニケーションの分類
IV. インターネット上における消費者の情報共有過程の特性
V. インターネット上での消費者の発言動機
VI. インターネット上で他の消費者への情報要請動機
VII. 終わりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note
特集コミュニケーション課程の諸相
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 05, 2010 09:00:00  
Creation date
Oct 05, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Philosophy / 110 (200303)
 
Related to