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AN00150430-00000070-0145  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル 地域社会への教育サーヴィス : コミュニティ・カレッジの場合  
カナ チイキ シャカイ エノ キョウイク サーヴィス : コミュニティ・カレッジ ノ バアイ  
ローマ字 Chiiki shakai eno kyoiku savisu : komyuniti karejji no baai  
別タイトル
名前 The structure and development of community service programs in community colleges  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 坂本, 辰朗  
カナ サカモト, タツロウ  
ローマ字 Sakamoto, Tatsuro  
所属 慶應義塾大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
publisher  
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1979  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
70  
1979  
10  
開始ページ 145  
終了ページ 168  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
 
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Despite its distinguished development, the denning of the term "community services" was complicated by the fact of general disagreement among those concerned with community college education. Thus, in attempting to establish the philosophical basis for providing this paticular type of education, it is necessary to conduct an in-depth review of relevant literature on community services. There are two prevailing philosophies regarding community services. The first one hypothesizes that if a college is truly a community institution, everything the college provides is a community service. The second one maintains that only those actions or efforts of an institution that provide community identifiable services should be classified as a community service. In addition to the argument above mentioned, there is a second set of lines that focus on the content of the community service function. Those who believe that the primary function of the community college is education tend to define community services with emphasis on educational aspects. On the other hand, there are newer definitions which emphasis on community involvements. Recently a growing group of people is describing community services in the context of community education which embodies elements of both approaches. However two of the problems of developing a philosophy of community services is to define community and, since other agencies in a community offer services to the populace, to identify the needs of the community that the college should attempt to serve.
 
目次
はじめに
I. 生涯教育論の二つの方向性 : 合州国とヨーロッパ
 (1) 高等教育の閉鎖性の問題
 (2) 「リカレント教育」と「生涯学習」
 (3) アメリカ教育における「地域性」の意味
II. コミュニティ・サーヴィス機能の現状
 (1) 1970年以降の発達の意味
 (2) コミュニティ・サーヴィス機能と他の諸機能との関連の問題
  (1) 全機能包括型
  (2) 機能識別型
 (3) コミュニティ・サーヴィス・プログラムの内容における力点の置き方
  (1) 教育=学習指向
  (2) "community involvement"指向
III. 未解決な問題 : "community"と"needs"
 (1) コミュニティ・サーヴィスをめぐる諸議論
 (2) "community"のとらえ方
  a) Gollattscheck et. al. による3分類
  b) Micek et. al. による4分類
  c) Ratcliffによる4分類
 (3) 地域社会のニーズ・アセスメント
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
 
本文URI
 
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 21, 2010 09:00:00  
作成日
Sep 21, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 70 (197910)
 
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