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AN00150430-00000055-0097  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル 日本におけるTV受信機の普及過程  
カナ ニホン ニ オケル TV ジュシンキ ノ フキュウ カテイ  
ローマ字 Nihon ni okeru TV jushinki no fukyu katei  
別タイトル
名前 Pattern of the spread of television set in Japanese families  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 宇野, 善康  
カナ ウノ, ヨシヤス  
ローマ字 Uno, Yoshiyasu  
所属 慶應義塾大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1970  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
55  
1970  
3  
開始ページ 97  
終了ページ 142  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Using 17 illustrations and 25 charts, studies of various aspects of the increase of the number of television sets in Japanese families are introduced. First, the spread is studied chronologically following each period and the trend of each stage is investigated. Especially, the factors closely related to the increase, such as, wide use of radio sets, number of television sets purchased, fluctuation of prices, numbers of new television broadcasting station established, expansion of coverage of television stations and increasing number of registered receivers in each period, are carefully studied. Next, geographical studies of the increase including study by prefecture, that of urban and surburban area, and that of local areas covering the conditions of cities, towns and villages, are presented. Also, relationships with developing mass media, such as, newspapers, magazines, movie films and music records, are considered together with changes of advertising expenses by each media. Then, research on the development of economic conditions and trends of the rationalization of Japanese farmer, which are enabling them to purchase television sets, are conducted. The research includes study of ratio between hours spent for farm labor and those for the rest of daily life. The increasing number of farming machines as their production properties has been also investigated. Finally, studies on the development of television sets by profesfion are conducted. Especially, the difference in ratio of the increase of durable consumer properties between urban laborers and farmers as well as the difference in the degree of the improvement of consumption standard and the changes of income between the two groups are carefully studied.
 
目次
一. 日本におけるTV受信機の普及過程
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 19, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 19, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 55 (197003)
 
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