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AN0006957X-00000084-0035  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Twitterにはどのような「テレビ批判」が投稿されるのか : 媒体によって異なる規範意識  
カナ Twitter ニワ ドノヨウナ 「テレビ ヒハン」 ガ トウコウサレルノカ : バイタイ ニ ヨッテ コトナル キハン イシキ  
ローマ字 Twitter niwa donoyona "terebi hihan" ga tokosarerunoka : baitai ni yotte kotonaru kihan ishiki  
別タイトル
名前 What kind of "TV criticism" is posted on Twitter? : different normative consciousness depending on the medium  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 齋藤, 誠子  
カナ サイトウ, ノブコ  
ローマ字 Saito, Nobuko  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2017  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
84  
2017  
 
開始ページ 35  
終了ページ 51  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this study, "TV criticism" is defined as "the negative reaction to TV by viewers" and is divided into attitude and behavior. To understand how the expression of TV criticism differs depending on the medium, content analysis of Twitter was conducted.
The study revealed that : (1) Twitter users tend to suspect "biased coverage" and "authenticity of information" of tabloid show, news and the press ; and (2) through drama, a variety of criticisms were confirmed. For example, Twitter users tend to criticize drama as "boring" when compared with other genres.
This study confirmed that : (1) the expressions of TV criticism are different depending on the medium. Compared with content analysis for BPO (Saito, 2016), in Twitter, opinion asking for corrections to TV programs was very few ; and (2) this difference in TV criticism between BPO and Twitter is related to the normative consciousness of the media. Users change their expression of TV criticism by following the norm of each medium.
It is essential that future studies examine the relation between viewers' criticisms and psychological factors by questionnaire surveys and content analysis of other mediums.
 
目次

 
キーワード
Criticism of TV programs  

Twitter  

Content analysis  

Text mining method  

テレビ番組に対する批判  

Twitter  

内容分析  

テキストマイニング  
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Feb 19, 2018 09:11:53  
作成日
Feb 19, 2018 09:11:53  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Feb 19, 2018    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 84 (2017)
 
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