アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN0006957X-00000084-0035.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Feb 19, 2018 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
Twitterにはどのような「テレビ批判」が投稿されるのか : 媒体によって異なる規範意識
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カナ |
Twitter ニワ ドノヨウナ 「テレビ ヒハン」 ガ トウコウサレルノカ : バイタイ ニ ヨッテ コトナル キハン イシキ
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ローマ字 |
Twitter niwa donoyona "terebi hihan" ga tokosarerunoka : baitai ni yotte kotonaru kihan ishiki
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別タイトル |
名前 |
What kind of "TV criticism" is posted on Twitter? : different normative consciousness depending on the medium
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
齋藤, 誠子
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カナ |
サイトウ, ノブコ
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ローマ字 |
Saito, Nobuko
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所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2017
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
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翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
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巻 |
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号 |
84
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年 |
2017
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月 |
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開始ページ |
35
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終了ページ |
51
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
In this study, "TV criticism" is defined as "the negative reaction to TV by viewers" and is divided into attitude and behavior. To understand how the expression of TV criticism differs depending on the medium, content analysis of Twitter was conducted.
The study revealed that : (1) Twitter users tend to suspect "biased coverage" and "authenticity of information" of tabloid show, news and the press ; and (2) through drama, a variety of criticisms were confirmed. For example, Twitter users tend to criticize drama as "boring" when compared with other genres.
This study confirmed that : (1) the expressions of TV criticism are different depending on the medium. Compared with content analysis for BPO (Saito, 2016), in Twitter, opinion asking for corrections to TV programs was very few ; and (2) this difference in TV criticism between BPO and Twitter is related to the normative consciousness of the media. Users change their expression of TV criticism by following the norm of each medium.
It is essential that future studies examine the relation between viewers' criticisms and psychological factors by questionnaire surveys and content analysis of other mediums.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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