アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000060-0113.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:932.7 KB
|
Last updated |
:Aug 11, 2010 |
Downloads |
: 1970 |
Total downloads since Aug 11, 2010 : 1970
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
科学的説明文における学習方略の筆記効果とその影響
|
カナ |
カガクテキ セツメイブン ニ オケル ガクシュウ ホウリャク ノ ヒッキ コウカ ト ソノ エイキョウ
|
ローマ字 |
Kagakuteki setsumeibun ni okeru gakushu horyaku no hikki koka to sono eikyo
|
|
別タイトル |
名前 |
Writing effects and influences of learning strategies in science expository text
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
伊藤, 貴昭
|
カナ |
イトウ, タカアキ
|
ローマ字 |
Ito, Takahaki
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2005
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
60
|
年 |
2005
|
月 |
|
開始ページ |
113
|
終了ページ |
121
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
What kinds of strategies are most effective in classroom condition? This study investigated writing effects among summary, self-generated questions, and reciprocal questioning. Seventy-two high school students divided into each strategy (summary=24, self-generatedquestions=23, and reciprocal questioning=25). They read a same science expository text and then wrote a summary or questions. Self-generated questions group answered own questions by oneself. But reciprocal questioning group answered questions generated by others. The results showed that the students who assigned summary group was greater gainth another conditionson explanatory test. The analysis of students, summaries and questions showed following results. In summary group, rearrangement order of information tends to have positive effects on explanatory test. And both question groups, generation of explanatory questions correlate with explanatory test.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|