慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000060-0113  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000060-0113.pdf
Type :application/pdf Download
Size :932.7 KB
Last updated :Aug 11, 2010
Downloads : 1970

Total downloads since Aug 11, 2010 : 1970
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 科学的説明文における学習方略の筆記効果とその影響  
カナ カガクテキ セツメイブン ニ オケル ガクシュウ ホウリャク ノ ヒッキ コウカ ト ソノ エイキョウ  
ローマ字 Kagakuteki setsumeibun ni okeru gakushu horyaku no hikki koka to sono eikyo  
別タイトル
名前 Writing effects and influences of learning strategies in science expository text  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 伊藤, 貴昭  
カナ イトウ, タカアキ  
ローマ字 Ito, Takahaki  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2005  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
60  
2005  
 
開始ページ 113  
終了ページ 121  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
What kinds of strategies are most effective in classroom condition? This study investigated writing effects among summary, self-generated questions,  and reciprocal questioning. Seventy-two high school students divided into each strategy (summary=24, self-generatedquestions=23,  and reciprocal questioning=25). They read a same science expository text and then wrote a summary or questions. Self-generated questions group answered own questions by oneself. But reciprocal questioning group answered questions generated by others.  The results showed that the students who assigned summary group was greater gainth another conditionson explanatory test. The analysis of students, summaries and questions showed following results.  In summary group, rearrangement order of information tends to have positive effects on explanatory  test. And both question groups,  generation of explanatory questions correlate with explanatory test.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 11, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 11, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 60 (2005)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (850) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (489)
3位 新自由主義に抗す... (380)
4位 731部隊と細菌戦 ... (367)
5位 『疱瘡除』と『寿... (308)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2457) 1st
2位 家族主義と個人主... (1915)
3位 中和滴定と酸塩基... (616)
4位 猫オルガンとはな... (535)
5位 学生の勉強方法に... (515)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース