アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000059-0013.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.4 MB
|
Last updated |
:Aug 19, 2010 |
Downloads |
: 6675 |
Total downloads since Aug 19, 2010 : 6675
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
言語学習における作動記憶の役割 : 健常者・児を対象とした研究の展望を中心に
|
カナ |
ゲンゴ ガクシュウ ニ オケル サドウ キオク ノ ヤクワリ : ケンジョウシャ・ジ オ タイショウ トシタ ケンキュウ ノ テンボウ オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
Gengo gakushu ni okeru sado kioku no yakuwari : kenjosha ji o taisho toshita kenkyu no tenbo o chushin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
Roles of working memory on language learning : review of the studies about normal adults and children
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
佐々木, 尚
|
カナ |
ササキ, タカシ
|
ローマ字 |
Sasaki, Takashi
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2004
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
59
|
年 |
2004
|
月 |
|
開始ページ |
13
|
終了ページ |
27
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This article examined roles of working memory on language learning. The studies that investigated the important systems of working memory on language learning werere viewed: 1) Model of working memory that Alan D. Baddeley proposed was introduced. 2) Experimental studies about relationships between working memory and language learning were reviewed. 3) Correlation studies about working memory and language learning were reviewed. 4) Correlation studies that explored relationships between working memory and school achievement were reviewed. 5) Studies about "paradox of working memory" on language learning were introduced. lt was concluded that working memory systems, especially phonological loop and central executive, played important roles on language learning.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|