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AN0006957X-00000050-0019  
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Release Date
 
Title
Title 広告コミュニケーション効果に及ぼす推奨者要因に関する一考察  
Kana コウコク コミュニケーション コウカ ニ オヨボス スイショウシャ ヨウイン ニ カンスル イチ コウサツ  
Romanization Kokoku komyunikeshon koka ni oyobosu suishosha yoin ni kansuru ichi kosatsu  
Other Title
Title The effect of endorser's characteristics on advertising communication  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 徐, 亨錫  
Kana  
Romanization Suh, Hyung Suck  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 1999  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education  
Volume  
Issue 50  
Year 1999  
Month  
Start page 19  
End page 26  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. はじめに
2. ソース効果の説明変数としてのコミュニケーション・ソースの属性
2-1. 知覚されたソースの専門性, 信頼性, 魅力性
2-2. 広告における有名人推奨者のソース属性
3. 有名人広告の効果研究の概観
3-1. 有名人が広告効果にどのような影響を及ぼすかに関する研究
3-2. 商品の類型や関与度との関係から検討した研究
3-3. メッセージの提示方法や重複出演問題に注目した研究
3-4. 精緻化見込みモデルとVisCAPモデルからの解釈
4. 推奨者としての有名人の効果への期待とリスク
5. 総括
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Aug 19, 2010 09:00:00  
Creation date
Aug 19, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 50 (1999)
 
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