慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000046-0007  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000046-0007.pdf
Type :application/pdf Download
Size :793.4 KB
Last updated :Sep 27, 2010
Downloads : 9523

Total downloads since Sep 27, 2010 : 9523
 
Release Date
 
Title
Title デューイによるパーカーの位置づけ : 「進歩主義教育運動の父」として  
Kana デューイ ニ ヨル パーカー ノ イチズケ : 「シンポ シュギ キョウイク ウンドウ ノ チチ」 ト シテ  
Romanization Dyui ni yoru Paka no ichizuke : "shinpo shugi kyoiku undo no chichi" to shite  
Other Title
Title Dewey's definition of Parker as the father of the progressive educational movement  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 三神, 淳子  
Kana ミカミ, ジュンコ  
Romanization Mikami, Junko  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 1997  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education  
Volume  
Issue 46  
Year 1997  
Month  
Start page 7  
End page 14  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
はじめに
第1章 シカゴ大学時代におけるデューイのパーカーへの評価
第2章 1930年のデューイによるパーカーの位置づけ
第1節 1930年 : 1920年代進歩主義教育の再考のとき
第2節 「新学校にはどれほどの自由があるか?」に見るデューイの進歩主義教育批判
第3節 「進歩主義教育運動の父パーカー」
おわりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 27, 2010 09:00:00  
Creation date
Sep 27, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 46 (1997)
 
Related to