アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20210000-0019.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:3.2 MB
|
Last updated |
:Oct 3, 2022 |
Downloads |
: 659 |
Total downloads since Oct 3, 2022 : 659
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
多様な"中国語"を受容可能にする授業へ : ドイツの大学における中国語教育の事例から
|
カナ |
タヨウナ "チュウゴクゴ" オ ジュヨウ カノウ ニ スル ジュギョウ エ : ドイツ ノ ダイガク ニ オケル チュウゴクゴ キョウイク ノ ジレイ カラ
|
ローマ字 |
Tayōna "Chūgokugo" o juyō kanō ni suru jugyō e : Doitsu no daigaku ni okeru Chūgokugo kyōiku no jirei kara
|
|
別タイトル |
名前 |
Methods of improving acceptance among learners of the diversity of Chinese language variants : a case study of Chinese language teaching at German universities
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
山下, 一夫
 |
カナ |
ヤマシタ, カズオ
|
ローマ字 |
Yamashita, Kazuo
|
所属 |
慶應義塾大学理工学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
吉川, 龍生
 |
カナ |
ヨシカワ, タツオ
|
ローマ字 |
Yoshikawa, Tatsuo
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2022
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
18
|
号 |
|
年 |
2021
|
月 |
|
開始ページ |
19
|
終了ページ |
39
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In many German universities, Taiwanese professors and lecturers teach the Chinese language. This is partly because many German universities have accepted Taiwanese lecturers dispatched by the ROC (Republic of China) government's Chinese language teacher dispatch program, which has served as an extension of the strong links between West Germany and the ROC that existed during the Cold War. These teachers have received special training in Taiwan which allows them to teach standardized Chinese Mandarin.
At the same time, however, they do not hesitate to teach Taiwanese-specific vocabulary and pronunciation in intermediate- and higher-level Chinese classes. For many years, these teachers have been using online tools in their classes, and once the COVID-19 pandemic led to fully online learning, they moved to further develop various remote teaching methods. These methods will likely remain in use even after the pandemic is over.
Students in Japan should also be taught a diverse range of Chinese language variants spoken in different regions, harnessing Chinese language education in Germany as a reference. Using online tools is an effective method of promoting this goal.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Oct 3, 2022 | | インデックス を変更 |
Oct 3, 2022 | | 著者 名前,著者 カナ,著者 ローマ字,著者 所属,著者 所属(翻訳),著者 役割,著者 外部リンク,抄録 内容 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|