慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234698-20210200-0079  
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Release Date
2022-02-25  
Title
Title さらなる挑戦 : 御手洗冨士夫のキヤノンと古森重隆の富士フイルム  
Kana サラナル チョウセン : ミタライ フジオ ノ キヤノン ト コモリ シゲタカ ノ フジ フイルム  
Romanization Saranaru chōsen : Mitarai Fujio no Kiyanon to Komori Shigetaka no Fuji fuirumu  
Other Title
Title We try harder : a comparative study of Mitarai's Canon and Komori's Fujifilm  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 谷口, 和弘  
Kana タニグチ, カズヒロ  
Romanization Taniguchi, Kazuhiro  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  

Name Fruin, W. Mark  
Kana フルーエン, W. マーク  
Romanization  
Affiliation サンノゼ州立大学マネジメント・スクール  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keiō gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2021  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 63  
Issue 6  
Year 2021  
Month 2  
Start page 79  
End page 98  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
われわれは,御手洗冨士夫時代のキヤノン,古森重隆時代の富士フイルムそれぞれの成功をDC(ダイナミック・ケイパビリティ)論の観点から考察する。とくに,企業の歴史的なシグネチャ・プロセス,およびトップ・マネジメントの人間的要素を加味したDMCに焦点をあて,カメラ産業を破壊するほどの劇的な環境変化にともなうBMIを中心としたCXについて論じたい。
This paper aims to understand how Mitarai’s Canon and Komori’s Fujifilm succeeded by shedding light on the signature processes, dynamic capabilities, VRIN resources, and the roles of top management of the two companies. And it attempts to clarify how the companies transformed organizations, including business models, in the era of digital vortex which disrupts the camera industry relentlessly.
 
Table of contents

 
Keyword
DC (ダイナミック・ケイパビリティ)  

DMC (経営者のダイナミック・ケイパビリティ)  

シグネチャ・プロセス  

行動戦略  

BM (ビジネスモデル)  

BMI (ビジネスモデル・イノベーション)  

CX (コーポレート・トランスフォーメーション)  
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 08, 2022 12:55:40  
Creation date
Apr 28, 2021 10:15:53  
Registerd by
mediacenter
 
History
Apr 28, 2021    インデックス を変更
Feb 8, 2022    Full text,Release Date,Creator 著者ID,Creator Name,Creator Kana,Creator Romanization,Creator Affiliation,Creator Affiliation (Translated),Creator Role,Creator Link,Edition 版,Abstract 内容 を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 63 (2020) / 63(6) 202102
 
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