慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20061000-0163  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20061000-0163.pdf
Type :application/pdf Download
Size :565.7 KB
Last updated :Sep 12, 2007
Downloads : 7698

Total downloads since Sep 12, 2007 : 7698
 
Release Date
 
Title
Title 社会階層とラグジュアリー・ブランド  
Kana シャカイ カイソウ ト ラグジュアリー・ブランド  
Romanization Shakai kaiso to ragujuari burando  
Other Title
Title  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 斎藤, 通貴  
Kana サイトウ, ミチタカ  
Romanization Saito, Michitaka  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2006  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 49  
Issue 4  
Year 2006  
Month 10  
Start page 163  
End page 177  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
社会階層概念は消費者行動研究において十分な関心をもたれてはこなかった。一方,社会学分野において社会階層研究は精力的に行なわれ,多くの成果を積重ねてきた。この分野の研究成果を援用しながら,本稿ではラグジュアリー・ブランドの購買に対して社会階層構造と意識が大きな影響力を持っていることを論じ,ブランド購買行動とグローバル・マーケティングへの戦略的示唆を導出することを目的とする。
 
Table of contents

 
Keyword
社会階層  

ラグジュアリー・ブランド  

エリート教育  

階級  

階層  

社会移動の理論  

絶対的移動  

相対的移動  

粗移動率  

社会階層強化因子  

規範  
NDC
 
Note
堀田一善教授退任記念号
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 05, 2024 13:08:21  
Creation date
Sep 12, 2007 10:28:22  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 49 (2006) / 49(4) 200610
 
Related to