Item Type |
Article |
ID |
AN00234698-20020200-00686248
|
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20020200-00686248.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.2 MB
|
Last updated |
:Apr 26, 2007 |
Downloads |
: 2289 |
Total downloads since Apr 26, 2007 : 2289
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
ホームセンター店舗の経営力評価モデル : ニューラルネットワークを用いて
|
Kana |
ホームセンター テンポ ノ ケイエイリョク ヒョウカ モデル ニューラル ネットワーク オ モチイテ
|
Romanization |
|
|
Other Title |
Title |
Management Ability Model of Home Improvement Center Stores using Artificial Neural Networks
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
岡本, 大輔
|
Kana |
|
Romanization |
Okamoto, Daisuke
|
Affiliation |
慶應義塾大学商学部
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2002
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
44
|
Issue |
6
|
Year |
2002
|
Month |
2
|
Start page |
61
|
End page |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
1972年に埼玉県に誕生したと言われる日本のホームセンターは,米国式スーパー・GMSなどのチェーオペレーション方式をうまく活用し,順調に成長を遂げ,今や3兆円市場と呼ばれるまでになった。しかし近年ではその勢いに陰りが見られ,成長に歯止めがかかってしまっている。ホームセンターという市場はまだ新しく,一定のフォーマットが存在しないため,今後の成長要因を探るための理論的フレームワークは不十分である。本研究では,そのようなケースに適用可能である,ニューラルネットワーク手法を用い,ホームセンター店舗の経営力評価モデ
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
|
Index |
|
Related to |
|