慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20020200-00686248  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20020200-00686248.pdf
Type :application/pdf Download
Size :2.2 MB
Last updated :Apr 26, 2007
Downloads : 2289

Total downloads since Apr 26, 2007 : 2289
 
Release Date
 
Title
Title ホームセンター店舗の経営力評価モデル : ニューラルネットワークを用いて  
Kana ホームセンター テンポ ノ ケイエイリョク ヒョウカ モデル ニューラル ネットワーク オ モチイテ  
Romanization  
Other Title
Title Management Ability Model of Home Improvement Center Stores using Artificial Neural Networks  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 岡本, 大輔  
Kana  
Romanization Okamoto, Daisuke  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2002  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 44  
Issue 6  
Year 2002  
Month 2  
Start page 61  
End page  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
1972年に埼玉県に誕生したと言われる日本のホームセンターは,米国式スーパー・GMSなどのチェーオペレーション方式をうまく活用し,順調に成長を遂げ,今や3兆円市場と呼ばれるまでになった。しかし近年ではその勢いに陰りが見られ,成長に歯止めがかかってしまっている。ホームセンターという市場はまだ新しく,一定のフォーマットが存在しないため,今後の成長要因を探るための理論的フレームワークは不十分である。本研究では,そのようなケースに適用可能である,ニューラルネットワーク手法を用い,ホームセンター店舗の経営力評価モデ
 
Table of contents

 
Keyword
ニューラルネットワーク  

学習能力  

非線形関係  

定性要因の定量分析法QAQF  

KNNA  

ホームセンター  

チェーンオペレーション  

人件費  

在庫回転期間  

正社員  
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 30, 2024 03:43:52  
Creation date
Apr 26, 2007 15:59:56  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 44 (2001) / 44(6) 200202
 
Related to