アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00420001-0009.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:667.0 KB
|
Last updated |
:Jun 11, 2012 |
Downloads |
: 2085 |
Total downloads since Jun 11, 2012 : 2085
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
テニスの学習に伴う認知過程の変容に関する研究
|
カナ |
テニス ノ ガクシュウ ニ トモナウ ニンチ カテイ ノ ヘンヨウ ニ カンスル ケンキュウ
|
ローマ字 |
Tenisu no gakushu ni tomonau ninchi katei no henyo ni kansuru kenkyu
|
|
別タイトル |
名前 |
Research on transformation of cognitive process according to study of tennis
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
平田, 大輔
|
カナ |
ヒラタ, ダイスケ
|
ローマ字 |
Hirata, Daisuke
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所助手
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
西篠, 修光
|
カナ |
サイジョウ, オサミツ
|
ローマ字 |
Saijo, Osamitsu
|
所属 |
日本体育大学
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2003
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
42
|
号 |
1
|
年 |
2003
|
月 |
1
|
開始ページ |
9
|
終了ページ |
18
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this research is that a beginner who just began tennis shows clearly how a cognitive process changes with study. It was made clear from two investigations.
In the preparatory survey, introspection was extracted at the time of the lesson of tennis. Analysis was performed by the KJ method. As a result, "hard pressed" "regulation of power" "technical problem", and "technical discovery and cue" were seen.
In main investigation, the lesson of 6 times of tennis was taken, and the change was seen using the investigation table. As a result, when the technical performance was observed, it became clear that a difference is looked at by skill acquisition process.
When cluster analysis was made on the technical performance, mind and discovery of the solution method of a technical subject (hitting point, control, and stability feeling) came to be seen from the state of grasping the result as the ball he hit in the beginning.
When cluster analysis was made on notice, it was vague in the beginning about notice, it gradually became clear with study.
From the above study, it had become apparent to be able to control the margin of play and the power as the technology of tennis was mastered. The discovery about a play, and the role with big companion mind was suggested to the background of acquisition there.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|