アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000073-0057.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:3.5 MB
|
Last updated |
:Apr 10, 2013 |
Downloads |
: 3698 |
Total downloads since Apr 10, 2013 : 3698
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
花街の芸の再創造 : 京都上七軒における石田民三の寄与を中心に
|
カナ |
ハナマチ ノ ゲイ ノ サイソウゾウ : キョウト カミシチケン ニ オケル イシダ タミゾウ ノ キヨ オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
Hanamachi no gei no saisozo : Kyoto Kamishichiken ni okeru Ishida Tamizo no kiyo o chushin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
The re-creation of an art of the Geisha community : a case study of the contribution of Tamizo Ishida to Kamishichiken in Kyoto
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
中原, 逸郎
|
カナ |
ナカハラ, イツロウ
|
ローマ字 |
Nakahara, Itsuro
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2012
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
73
|
年 |
2012
|
月 |
|
開始ページ |
57
|
終了ページ |
77
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this study is to clarify how they have promoted the traditional art performance, which is created in a city. For this purpose, I have selected one of the five Geisha Community of Kyoto known as Kamishichiken. By reviewing information on the history through interviews with hosts and guests, I analyzed the dance performance and the aspects of Geisha Community which were devoted to the culture of hospitality.
Kamishichiken is small scale, self-enclosed but focused on quality of arts, and has a close relationship with Nishijin merchants in Kyoto. Mainly By this close relationship was with Nishijin, an excellent textile maker and primary patrons of these arts, after WW II in 1952 during the important festival of Kitano shrine, Kamishichiken disclosed the performances.
It was an excellent opportunity for them to show their new arts. However, they had to develop new performances to suite the changing society.
Their performances were created under the direction of a movie director, Tamizo Ishida (1901‒1972) with a respectable knowledge of dance performances, he worked out new plans. By caring not to spoil the traditional dance of the Hanayagi school,Ishida created continuous hybrid performances with another dance schools and with a new type of music.
In this thesis, Iwill clarify how the hybrid performances opened to the new audiences and the difficulties in promoting these new performances in a changing society.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|