Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
KAKEN_19560453seika.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:75.9 KB
|
Last updated |
:Dec 26, 2009 |
Downloads |
: 2194 |
Total downloads since Dec 26, 2009 : 2194
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
極値制御方式を用いたエンジン・パワートレインの実用的制御
|
Kana |
キョクチ セイギョ ホウシキ オ モチイタ エンジン パワー トレイン ノ ジツヨウテキ セイギョ
|
Romanization |
kyokuchi seigyo hoshiki o mochiita enjin pawa torein no jitsuyoteki seigyo
|
|
Other Title |
Title |
Actual control of engine power train based on extreme control strategy
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
大森, 浩充
|
Kana |
オオモリ, ヒロミツ
|
Romanization |
OHMORI, HIROMITSU
|
Affiliation |
慶應義塾大学・理工学部・教授
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
Research team head
|
Link |
科研費研究者番号:90203942
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2009
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
|
Name (Translated) |
|
Volume |
|
Issue |
|
Year |
2008
|
Month |
|
Start page |
|
End page |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本研究では,連続可変動弁機構付きのV型6気筒SI(Spark Ignition)エンジンを制御対象として,(1)エンジン始動制御,(2)トルクデマンド制御を実現する制御手法を開発し,ベンチマークテストを行いすべての設計仕様が満足されていることを確認した.エンジン始動制御では,吸気バルブリフト量のみを主体としてエンジン制御をおこない,離散時間極値探査制御を実現した.また,トルクデマンド制御では,吸気バルブリフト量の制御にスミスのむだ時間補償に基づくセルフチューニング制御を応用し,ロバストな制御を実現した.
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
研究種目:基盤研究(C)
研究期間:2007~2008
課題番号:19560453
研究分野:工学
科研費の分科・細目:電気電子工学・制御工学
|
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
|
Index |
|
Related to |
|