アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KO50001004-00090032-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Oct 16, 2014 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
The experimental study on the pneumatic ejector, with special reference to the effect of the lengths of the diffuser and the parallel part of the mixing tube on performance characteristics (3rd and 4th report)
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カナ |
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ローマ字 |
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別タイトル |
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著者 |
名前 |
渡部, 一郎
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カナ |
ワタナベ, イチロウ
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ローマ字 |
Watanabe, Ichiro
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所属 |
Professor at Keio University
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
渡辺, 剛男
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カナ |
ワタナベ, タケオ
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ローマ字 |
Watanabe, Takeo
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所属 |
Assistant at Keio University
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
安藤, 亨
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カナ |
アンドウ, トオル
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ローマ字 |
Ando, Toru
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所属 |
Assistant at Keio University
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学藤原記念工学部
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク フジワラ キネン コウガクブ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku Fujiwara kinen kogakubu
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
1956
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
Proceedings of the Fujihara Memorial Faculty of Engineering Keio University
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翻訳 |
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巻 |
9
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号 |
32
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年 |
1956
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月 |
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開始ページ |
1(1)
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終了ページ |
12(12)
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
Experiments on the effects of the lengths of the diffuser and the parallel part of the mixing tube upon the performance characteristics of a pneumatic ejector, were conducted. The area ratio of the ejector was 2.923, while the distance a' from the nozzle exit section to the inlet of the parallel part was a' =8.5.
The lengths of the diffuser were varied. viz. 60.2mm, 160.2mm and 260.2mm, maintaining the divergence angle constant (8 degrees). The vacuum obtained and the ejector efficiency were found to remain unaffected by the length of the diffuser. Then, the lengths l of the parallel part of the mixing tube were varied. viz. l/e=0.9, 3.4, 5.9, 8.4,10.9 and 13.4, where e means the inner diameter of the parallel part (e=10mm). The results were that the optimum value of the length l tended to increase as the velocities of the driving jet as well as the weight flow ratio G2/G1 became larger, where G1 and G2 denotes respectively the weight flow of the driving air and the secondary air. Further, it was found that the optimum values of l/e lie in the range l/e=8.5~5, coinciding with the experimental results by L. J. Kastner and J. R. Spooner.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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