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KO40002003-00002010-0475  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル First life location-based services developing a business concept for seamless positioning systems : Design of seamless positioning platform  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 測位衛星技術株式会社  
カナ ソクイ エイセイ ギジュツ カブシキ ガイシャ  
ローマ字 GNSS Technologies Inc.  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 Kim, Sun K.  
カナ キム, サンクウ  
ローマ字 Kim, Sun K.  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院システムデザイン・マネジメント研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン システム デザイン・マネジメント ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shisutemu dezain manejimento kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2010  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Active learning project sequence report  
翻訳  
2010  
 
2010  
 
開始ページ 475  
終了ページ 530  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
As GPS embedded smart phones are becoming increasingly available, many location-based services are penetrating the market. Furthermore, the ubiquitous nature of social networks is allowing for a collective power to transform the way we make decisions. Their combination in the form of Mobile Location Based Social Network Services is, not surprisingly, proving to be the new killer business that combines both physical and virtual spaces in a real-time user environment. In this report, we dive into this market to identify the role that a service based on a seamless indoor and outdoor positioning technology called IMES (Indoor Messaging System) could play in this market. What we find is that the value of accurate indoor positioning technology lies not just in the extension of existing services to an indoor environment, but it also allows one to attain categorically different information from the behavioral patterns of people. Having information on both indoor and outdoor location makes it possible to build a mapping and profile of someone's lifestyle. Creating the possibility to provide people with more personalized information both in a non-commercial and commercial fashion.
We therefore present the business concept of the 'first', lifestyle enhancing, location-based social network service.
Having performed research on the market of location-based services, (growing at 50% year-over-year, to a worth of $13.4 Billion in 2014 worldwide and $1.7 Billion in just Japan, that's a 142 Billion Japanese Yen) analyzed the opportunities within this market, (competitors are quickly entering and while not much can be said about their staying power they have yet to find the power of seamless indoor-outdoor positioning systems) found untapped market trends, (consumers want personalized information, to be aware of their choices and be able to make better choices, but cannot yet by most location-based services... we designed the business concept.) and calculated net present value in a profitability study, (showing a profitable base case for development and implementation of our business concept) we arrived at the following recommendation. 
Dive even deeper into this emerging market of (mobile) location-based services and by the use of the methods presented throughout this report finalize this concept to an implementation ready business plan. Because where technology meets opportunity in an exponentially growing market, opportunities should not be left in vain.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
Student final reports
Group 13
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Research Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 12, 2012 09:00:00  
作成日
Mar 12, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / (SDM)システムデザイン・マネジメント研究科 / Active learning project sequence report / 2010
 
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