アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
KO40001001-00002012-0211.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:7.5 MB
|
Last updated |
:Sep 13, 2021 |
Downloads |
: 740 |
Total downloads since Sep 13, 2021 : 740
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
PV for all : a methodology to equip a community with participatory video skills using ICT tools
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Veeramani Krishunan
|
カナ |
ベーラマニ クリシュナン
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Dissertant
|
外部リンク |
|
名前 |
大川, 恵子
 |
カナ |
オオカワ, ケイコ
|
ローマ字 |
Okawa, Keiko
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Thesis advisor
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2012
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
We can remember 20% of what we hear, 30% of what we see, but we can remember 70% what we can see and hear. Knowing how to effectively and creatively use moving-images, as a means of communication, can be a powerful empowering tool.
Participatory Video is a set of techniques to involve a group or community in shaping and creating their own films. Production experts working with NGOs have been going to rural communities (for eg India, Africa) to equip communities with the knowledge of video production. This process is however limited by the need for face-to-face interaction between an expert and participants.
This research proposes to use ICT tools to remotely connect with the participants to empower them through participatory video process thus effectively bridging the distance between expert and the participants. The sessions can also be scheduled according to the needs of the participants and the expert can spend a longer time (remotely) with them.
Experiments done in this research using this methodology of participatory video instruction has yielded results which indicate that this methodology can succeed under certain conditions.
Through the use of ICT tools and a well-designed program, we can now put the power of moving images in the hands of many more communities around the world.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
修士学位論文. 2012年度メディアデザイン学 第211号
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Sep 13, 2021 | | 抄録 内容,注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|