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KO40001001-00002011-0180  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル EatNavi : A taste-centric social food application using an icon indexing system  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 寺﨑, まどか E.  
カナ テラサキ, マドカ E.  
ローマ字 Terasaki, Madoka E.  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 杉浦, 一徳  
カナ スギウラ, カズノリ  
ローマ字 Sugiura, Kazunori  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vi, 74 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
A social food application, EatNavi, was designed centering around a textfree format through icon indexing to improve overall user experience in obtaining useful information. Current mobile Internet connections of smart phones has enabled reviewers to easily share their opinions. Users have access to a massive amount of reviews at their disposal to search through for useful information to those that are irrelevant. However, people's food choices are not always driven by the parameters of ambiance, service, cost, or food genre. Keyword queries from informal text-formatted reviews of existing social food application face issues of quality of content and linguistic readability, especially for more abstract concepts like tastes.
EatNavi is a graphical social food application using icon-indexing of information tagged on photos to create a more reliable food review and recommendation. The system allows users to search view reviews and recommendations through taste as well as means to display their own taste preference. After two rounds of testing and one beta testing of the application, EatNavi was measured by readability and relevance of the information. The results of the evaluation demonstrated an improved method of extracting taste-centric information through the designed taste icons and taste ratings interface.
 
目次

 
キーワード
social media  

recommendation system  

icon indexing  

social food application  

taste search engine  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2011年度メディアデザイン学 第180号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 24, 2021 16:56:18  
作成日
Aug 01, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Sep 24, 2021    抄録 内容,注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2011
 
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