慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
KO40001001-00002011-0178  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
KO40001001-00002011-0178.pdf
Type :application/pdf Download
Size :63.8 KB
Last updated :Sep 24, 2021
Downloads : 511

Total downloads since Sep 24, 2021 : 511
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル "Beanstalk" : Forming the sense of community inside the distance learning classroom by utilizing digital storytelling  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 張, 晋菁  
カナ チョウ, シンセイ  
ローマ字 Chang, Emily, Chin-Ching  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 大川, 恵子  
カナ オオカワ, ケイコ  
ローマ字 Okawa, Keiko  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vi, 48, [11] p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This research aims to create a platform to encourage online learners to build the sense of community among them by utilizing video storytelling. In this research, a platform "Beanstalk" is proposed and developed as a tool for supportinglanguage learning and building the sense of community simultaneously.
Current online education systems have issues of disconnection of communication among learners. To improve the situation, this research tries to form thesense of community in a distance classroom. Through establishing an online storytelling environment, it o ers students more chances to communicate with theirclassmates from other countries, and practice what they learn from classes as well.
The SOI Asia Project network, a partnership among pan-pacific universities that utilizes video conferencing system in their distance-learning courses, served as a testing ground for this system. By using the proposed platform, it is expected that students can keep the passion of learning language and also increase the level of engagement in the class among higher students.
The proof of concept comprises of an evaluation on user interface through online questionnaires and interviews, and two video-storytelling cases created to prove how storytelling helps language learning. The results acquired from several experiments show that Beanstalk needs to re-build a more specific user model to improve the current design, and develop a much clearer story line to help users utilize the website better. For future research,  eld tests examining how video-storytelling works in an online classroom need to be conducted. Finally, the results obtained in the research are expected to support SOI's learning environment development in the long run.
 
目次

 
キーワード
Digital storytelling  

Video storytelling  

Virtual Community  

Learning community  

Distance Learning  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2011年度メディアデザイン学 第178号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 24, 2021 16:54:09  
作成日
Aug 01, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Sep 24, 2021    抄録 内容,注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2011
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (392) 1st
2位 新自由主義に抗す... (361)
3位 物語に基づく反復... (339)
4位 出生率及び教育投... (254)
5位 光増感反応を用い... (248)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (698) 1st
2位 アセトアニリドの... (531)
3位 日本における美容... (418)
4位 学生の勉強方法に... (417)
5位 Genotype-phenoty... (388)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース