慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
KO40001001-00002010-0110  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
KO40001001-00002010-0110.pdf
Type :application/pdf Download
Size :151.2 KB
Last updated :Oct 29, 2021
Downloads : 674

Total downloads since Oct 29, 2021 : 674
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Empowering the creativity of children through the use of digital video technology in workshops  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Bhimani, Janak  
カナ ビマーニ, ジャナック  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 中村, 伊知哉  
カナ ナカムラ, イチヤ  
ローマ字 Nakamura, Ichiya  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2010  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
82 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Nevermore has technology been more pervasive in people's daily lives. Children, by virtue of their age, are the earliest early-adopters of new technology. Digital video technology, especially with developments in the last decade, is now everywhere. However, there is a lack of education and training on how to use digital video technology in order to expand the creative possibilities of children and their imagination. The research in this thesis attempts to present some solutions on how to challenge that deficiency by providing them with the tools and environment to apply the knowledge they possess through the utilization of digital video technology. Workshops provide a great setting for children to interact with other children and utilize digital video technology to tell their stories to one another as well to everyone else. Children gain an understanding of different technologies and skills while having fun and without realizing that they are actually learning. Mixing traditional play activities with digital video allows children to learn new media literacies. Through the production of their original creative contents, children are not only consumers of information and knowledge, but they also take on roles as media producers. Workshops for children that incorporate digital video technology nurture children's imaginative abilities by making them stakeholders in their learning process.
 
目次

 
キーワード
Digital Video Technology  

Workshops  

Children  

Creativity  

Participatory culture  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2010年度メディアデザイン学 第110号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 29, 2021 12:52:18  
作成日
Jul 27, 2011 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jul 28, 2011    フリーキーワード, 年, キーワード を変更
Jun 22, 2012    フリーキーワード, キーワード を変更
Oct 29, 2021    注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2010
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (838) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (503)
3位 新自由主義に抗す... (379)
4位 731部隊と細菌戦 ... (365)
5位 『疱瘡除』と『寿... (292)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2453) 1st
2位 家族主義と個人主... (1913)
3位 中和滴定と酸塩基... (587)
4位 猫オルガンとはな... (535)
5位 学生の勉強方法に... (522)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース