アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
KO40001001-00002010-0110.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:151.2 KB
|
Last updated |
:Oct 29, 2021 |
Downloads |
: 674 |
Total downloads since Oct 29, 2021 : 674
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Empowering the creativity of children through the use of digital video technology in workshops
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Bhimani, Janak
|
カナ |
ビマーニ, ジャナック
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Dissertant
|
外部リンク |
|
名前 |
中村, 伊知哉
|
カナ |
ナカムラ, イチヤ
|
ローマ字 |
Nakamura, Ichiya
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Thesis advisor
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2010
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Nevermore has technology been more pervasive in people's daily lives. Children, by virtue of their age, are the earliest early-adopters of new technology. Digital video technology, especially with developments in the last decade, is now everywhere. However, there is a lack of education and training on how to use digital video technology in order to expand the creative possibilities of children and their imagination. The research in this thesis attempts to present some solutions on how to challenge that deficiency by providing them with the tools and environment to apply the knowledge they possess through the utilization of digital video technology. Workshops provide a great setting for children to interact with other children and utilize digital video technology to tell their stories to one another as well to everyone else. Children gain an understanding of different technologies and skills while having fun and without realizing that they are actually learning. Mixing traditional play activities with digital video allows children to learn new media literacies. Through the production of their original creative contents, children are not only consumers of information and knowledge, but they also take on roles as media producers. Workshops for children that incorporate digital video technology nurture children's imaginative abilities by making them stakeholders in their learning process.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
修士学位論文. 2010年度メディアデザイン学 第110号
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jul 28, 2011 | | フリーキーワード, 年, キーワード を変更 |
Jun 22, 2012 | | フリーキーワード, キーワード を変更 |
Oct 29, 2021 | | 注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|