慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KAKEN_23730406seika  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KAKEN_23730406seika.pdf
Type :application/pdf Download
Size :92.1 KB
Last updated :Dec 11, 2014
Downloads : 1286

Total downloads since Dec 11, 2014 : 1286
 
Release Date
 
Title
Title 小売店舗ブランドイメージの形成要因とその効果に関する実証研究  
Kana コウリ テンポ ブランド イメージ ノ ケイセイ ヨウイン ト ソノ コウカ ニ カンスル ジッショウ ケンキュウ  
Romanization Kouri tenpo burando imeji no keisei yoin to sono koka ni kansuru jissho kenkyu  
Other Title
Title Effect and antecedent of retail brand image  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 坂下, 玄哲  
Kana サカシタ, モトタカ  
Romanization Sakashita, Mototaka  
Affiliation 慶應義塾大学・大学院経営管理研究科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 00384157
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2014  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2013  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は、小売店舗のブランドイメージがいかなる要因によって形成され、同時に、それが消費者の購買意思決定過程にどのような影響を与えるかについて、特に消費者の認知構造における連想ネットワークという視点から、理論的、かつ実証的に検討を加えることを目的としていた。
上記研究目的達成のために、大きく①関連分野における既存研究や資料をレビューする文献調査、②一般消費者を対象としたインタビュー調査、③商業集積における経験調査および観察調査、以上3つの方法を組み合わせて調査仮説を導出した。発見事項をベースに、仮説の検証を目指してオンラインサーベイ調査を行い、仮説の妥当性の検証、および洗練を行った。
The purpose of this study is to investigate the antecedent of retail brand image, and to further understand its influence on consumers' purchase decision making process. Based on the notion of association network in consumers' memory, the author tried to investigate the phenomena from theoretical and managerial point of view.
In order to fulfill the study purpose presented above, the auther tried to establish valid hypothesises, he conducted the following three researches: (1) a thorough and profound literature review in the related fields (both in theoretical and managerial literature), (2) semi-structured interviews of consumers in Japan, and (3) experiencial researches and observation methods conducted at real retail stores. Based on the findings from the three research methods, an online survey was conducted to test the hypothesises, and the hypothesises were re-formulated for the future research possibilities.
 
Table of contents

 
Keyword
商学  

ブランド  

消費者行動  
NDC
 
Note
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2011~2013
課題番号 : 23730406
研究分野 : 社会科学
科研費の分科・細目 : 経営学・商学
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 11, 2014 11:32:32  
Creation date
Dec 11, 2014 11:32:32  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2013 / Japan Society for the Promotion of Science
 
Related to