アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KAKEN_23360106seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:533.3 KB
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Last updated |
:Dec 11, 2014 |
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: 1028 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
車両アシスト制御システムの人間中心設計法とその評価方法の確立
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カナ |
シャリョウ アシスト セイギョ システム ノ ニンゲン チュウシン セッケイホウ ト ソノ ヒョウカ ホウホウ ノ カクリツ
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ローマ字 |
sharyo ashisuto seigyo shisutemu no ningen chushin sekkeiho to sono hyoka hoho no kakuritsu
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別タイトル |
名前 |
Human-centered design and verification methodology of assist control system for automobiles
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
西村, 秀和
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カナ |
ニシムラ, ヒデカズ
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ローマ字 |
Nishimura, Hidekazu
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所属 |
慶應義塾大学・大学院システムデザイン・マネジメント研究科・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team head
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 70228229
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名前 |
小木, 哲朗
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カナ |
オギ, テツロウ
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ローマ字 |
Ogi, Tetsuro
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所属 |
慶應義塾大学・大学院システムデザイン・マネジメント研究科・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 00282583
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名前 |
高橋, 正樹
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カナ |
タカハシ, マサキ
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ローマ字 |
Takahashi, Masaki
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所属 |
慶應義塾大学・理工学部・准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 10398638
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
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年 |
2013
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月 |
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開始ページ |
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終了ページ |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
制御システム側が意図しないドライバの操作によって事故に繋がるケースがあり、ドライバの操作との相互作用を考慮した制御システム設計法はまだ確立していない。このため、当該研究では、簡易型ドライビングシミュレータを用いることにより、ドライバの認知・行動モデルとアシスト制御システムとの相互作用を考慮した制御システム設計法を確立することを目的とした。具体的に、交通事故が多発する交差点での右折におけるブレーキアシストを行うための制御システム設計について検討した。システムモデルを用いて、右折交差点環境下で制御システムがもつべき機能を明らかにし、ドライバの右折行動を考慮した制御アルゴリズムを開発した。
Control system design methodology in consideration of interaction with driver's maneuver has not been constructed and there are some accidents caused by drivers operation unintended from the control system. This study aims to propose a control system design methodology in consideration of interaction between a driver's perception and action model and the assist control system. Specifically, the control system design for assisting the right turn at an intersection where traffic accidents occur frequently was examined. By using the system model, to clarify the function control system should have under an intersection turn right circumstances, a control algorithm was developed taking into account the driver behavior.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
研究種目 : 基盤研究(B)
研究期間 : 2011~2013
課題番号 : 23360106
研究分野 : 工学
科研費の分科・細目 : 機械工学・機械力学・制御
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
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関連アイテム |
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