慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN10065043-20100531-0057  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN10065043-20100531-0057.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.4 MB
Last updated :Jul 13, 2010
Downloads : 3447

Total downloads since Jul 13, 2010 : 3447
 
Release Date
 
Title
Title 「反逆的意見」とはどういうものか : スピノザにおける言論の自由とその射程  
Kana 「ハンギャクテキ イケン」 トワ ドウ イウ モノ カ : スピノザ ニ オケル ゲンロン ノ ジユウ ト ソノ シャテイ  
Romanization Hangyakuteki iken towa do iu mono ka : Supinoza ni okeru genron no jiyu to sono shatei  
Other Title
Title Was sind "aufrührerische" Meinungen? : Spinoza über die politische Freiheit und ihre Grenzen  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 吉田, 量彦  
Kana ヨシダ, カズヒコ  
Romanization Yoshida, Kazuhiko  
Affiliation 慶應義塾大学文学部非常勤講師  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
横浜  
Publisher
Name 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku hiyoshi kiyo kanko iinkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2010  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶應義塾大学日吉紀要. 人文科学  
Name (Translated) The Hiyoshi review of the humanities  
Volume  
Issue 25  
Year 2010  
Month  
Start page 57  
End page 78  
ISSN
09117210  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
はじめに
1. 問題の背景 : 『神学・政治論』における自由と反逆
2. 意見opinio と行為factum
3. 反逆と社会契約
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 25, 2011 14:55:33  
Creation date
Jul 13, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
May 25, 2011    フリーキーワード, 目次 を変更
 
Index
/ Public / The Hiyoshi Review / The Hiyoshi review of the humanities / 25 (2010)
 
Related to