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AN00234698-20001100-00687990  
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Last updated :Apr 26, 2007
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Release Date
 
Title
Title 米国マーケティング論生成期の知的背景 : 19世紀末独墺経済学との接点 (故鈴木清之輔教授追悼号)  
Kana ベイコク マーケティングロン セイセイキ ノ チテキ ハイケイ 19セイキマツ ドクオウ ケイザイガク トノ セッテン コ スズキ セイノスケ キョウジュ ツイトウゴウ  
Romanization  
Other Title
Title Intellectual Background of the Formative Period of Marketing Study in the U. S. (Memorial Issue of the Late Professor Seinosuke Suzuki)  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 堀田, 一善  
Kana  
Romanization Hotta, Kazuyoshi  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2000  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 43  
Issue 特別号  
Year 2000  
Month 11  
Start page 101  
End page  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿では,19世紀後半から20世紀初頭にかけて,産業社会の変貌を契機にして展開された米国社会における思想状況の一端を,当時の支配的理論であった古典派理論と新たに多くの人々の知的関心をひきつけた独墺の経済理論の取扱い,特にドイツ歴史学派の思想の取扱いをめぐる論争を中心に概観し,帰納的,歴史記述的研究方法の浸透を背景に展開された産業史的・商業史的研究と個別経済主体に焦点をすえた部門管理的な研究が,前者を背景知識として結びつくことによって,次弟に相対的に独自的な研究領域としてマーケティング研究の分野が確立されて
 
Table of contents

 
Keyword
唯名的定義  

本質主義的定義  

社会工学的知識  

自然権  

国民経済学  

ドイツ(後期)歴史学派  
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 25, 2024 17:06:42  
Creation date
Apr 26, 2007 15:22:40  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 43 (2000) / 43(特別号) 200011
 
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