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AN00234610-20200401-0003  
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Release Date
 
Title
Title ビジネスモデルの国際化プロセス : イオンモールインドネシアのケース  
Kana ビジネス モデル ノ コクサイカ プロセス : イオン モール インドネシア ノ ケース  
Romanization Bijinesu moderu no kokusaika purosesu : Ion mōru Indoneshia no kēsu  
Other Title
Title Business model internationalization process : a case of Aeon mall Indonesia  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 臼井, 哲也  
Kana ウスイ, テツヤ  
Romanization Usui, Tetsuya  
Affiliation 日本大学法学部  
Affiliation (Translated) College of law, Nihon University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keiō gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2020  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Mita journal of economics  
Volume 113  
Issue 1  
Year 2020  
Month 4  
Start page 3  
End page 31  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20200401-0003
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
多国籍企業はいかにして新興国市場においてビジネスモデルを再現し, 競争優位を獲得しているのだろうか。参入初期段階では, 確実に価値を創造する活動を本国の経営資源の中から識別し, 移転すること, そして初期段階の実績をもって現地パートナーとの協働関係を構築し, そののちにガバナンスの構築に着手する。この一連のプロセスが, 新興国市場におけるビジネスモデル再現の鍵となっている。
This study examines how multinational corporations replicate business models in emerging markets and gain competitive advantage. In the early stage of entry, firms identify activities that create value from home-based resources and transfer them to the emerging markets. Subsequently, firms develop collaborative relationships with local partners by leveraging the advantage of the transferred home-based resources. This process is essential for replicating and adapting its business models in emerging markets.
 
Table of contents

 
Keyword
ビジネスモデル  

新興国市場  

小売業  

多国籍企業  

国際マーケティング  

business model  

multinational corporations  

shopping mall  

merging market  
NDC
 
Note
小特集 : 多国籍企業と新興国
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 26, 2021 15:42:32  
Creation date
Oct 23, 2020 15:06:17  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 23, 2020    インデックス を変更
Oct 23, 2020    Abstract 内容,Full text ファイル,Keyword を変更
Apr 5, 2021    Full text,Publisher Romanization を変更
Oct 26, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 113 (2020) / 113(1) 202004
 
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