慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234610-20111001-0115  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234610-20111001-0115.pdf
Type :application/pdf Download
Size :458.7 KB
Last updated :Nov 2, 2021
Downloads : 850

Total downloads since Nov 2, 2021 : 850
 
Release Date
 
Title
Title 垂直統合型モバイルサービスに対する消費者選好のコンジョイント分析  
Kana スイチョク トウゴウガタ モバイル サービス ニ タイスル ショウヒシャ センコウ ノ コンジョイント ブンセキ  
Romanization Suichoku togogata mobairu sabisu ni taisuru shohisha senko no konjointo bunseki  
Other Title
Title Conjoint analysis of consumer's preference for vertically integrated mobile business : the case of Japanese mobile phone services  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 山崎, 将太  
Kana ヤマザキ, ショウタ  
Romanization Yamazaki, Shota  
Affiliation (株)情報通信総合研究所マーケティング・ソリューション研究グループ副主任研究員  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  

Name 野口, 正人  
Kana ノグチ, マサト  
Romanization Noguchi, Masato  
Affiliation (株)情報通信総合研究所マーケティング・ソリューション研究グループ主席研究員  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2011  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Keio journal of economics  
Volume 104  
Issue 3  
Year 2011  
Month 10  
Start page 467(115)  
End page 481(129)  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20111001-0115
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿は, webアンケート調査から得られたデータにコンジョイント分析を適用することによって, 我が国の携帯電話利用者が, 垂直統合型の携帯電話サービスと水平分離型の携帯電話サービスのどちらのサービス提供形態を選好するのかについて実証的に検証した。垂直統合型サービスと水平分離型サービスに対する消費者の支払意思額(WTP)を推計した結果, 前者のWTPが後者のWTPを上回っていること, また年代が上がるほど垂直統合型サービスに対するWTPが高まることが明らかとなった。
This study applies conjoint analysis to data obtained from a web-based survey to empirically verify the type of service provision form our country's mobile phone users choose, a vertically integrated mobile phone service or a horizontally separated mobile phone service. 
As a result of the estimation on the amount consumers would be willing to pay (WTP) for vertically integrated mobile phone services and horizontally separated mobile phone services, it became clear that the WTP of the former exceeds that of the latter; in addition, as consumer age increases, the WTP for vertically integrated mobile phone services also increases.
 
Table of contents

 
Keyword
コンジョイント分析  

垂直統合型モバイルビジネス  

水平分離型モバイルビジネス  
NDC
 
Note
論説
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 02, 2021 10:42:43  
Creation date
Jun 21, 2012 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jun 5, 2014    フリーキーワード, 本文 を変更
Aug 4, 2015    抄録, 版, 本文 を変更
Nov 2, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 104 (2011) / 104(3) 201110
 
Related to