慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00224504-20041228-0297  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00224504-20041228-0297.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.9 MB
Last updated :Aug 6, 2019
Downloads : 943

Total downloads since Aug 6, 2019 : 943
 
Release Date
 
Title
Title 行政法学徒から見た日本型民主主義の現状と課題  
Kana ギョウセイホウ ガクト カラ ミタ ニホンガタ ミンシュ シュギ ノ ゲンジョウ ト カダイ  
Romanization Gyoseiho gakuto kara mita Nihongata minshu shugi no genjo to kadai  
Other Title
Title Reality of the democracy in Japan  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 藤原, 淳一郎  
Kana フジワラ, ジュンイチロウ  
Romanization Fujiwara, Jun'ichiro  
Affiliation 慶應義塾大学法学部教授  
Affiliation (Translated) Keio University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学法学研究会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ホウガク ケンキュウカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku hogaku kenkyukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2004  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 法學研究 : 法律・政治・社会  
Name (Translated) Journal of law, politics, and sociology  
Volume 77  
Issue 12  
Year 2004  
Month 12  
Start page 297  
End page 330  
ISSN
03890538  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
一 はじめに
 (1) 本稿の任務
 (2) 根岸論文への率直な感想
 (3) 本稿の立脚点
二 日本型民主主義の実態 : 若干の事例研究
 (1) 国政選挙
 (2) 政策選択(政策決定)の虚像と実像
 (3) 小括
三 むすび : 「政策決定を主権者の手に」
 
Keyword
 
NDC
 
Note
根岸毅教授退職記念号
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Aug 06, 2019 09:25:46  
Creation date
Jun 17, 2016 13:40:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Aug 24, 2016    目次, 著者 を変更
Aug 6, 2019    著者,著者 ローマ字 を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Law / Journal of law, politics, and sociology / 77 (2004) / 77(12) 200412
 
Related to