慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000151-0069  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000151-0069.pdf
Type :application/pdf Download
Size :299.4 KB
Last updated :Jun 20, 2023
Downloads : 208

Total downloads since Jun 20, 2023 : 208
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 経験と学習 : ドゥルーズとデューイ  
カナ ケイケン ト ガクシュウ : ドゥルーズ ト デューイ  
ローマ字 Keiken to gakushū : Durūzu to Dyūi  
別タイトル
名前 Experience and learning : Deleuze and Dewey  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 西川, 耕平  
カナ ニシカワ, コウヘイ  
ローマ字 Nishikawa, Kohei  
所属 慶應義塾大学文学部非常勤講師  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2023  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳 Philosophy  
 
151  
2023  
3  
開始ページ 69  
終了ページ 83  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper discusses theories of learning put forward by Gilles Deleuze and John Dewey, who separate learning and teaching from short-term outcomes and attempt to restructure the experience. First, we will show that Deleuze presents a type of learning which rejects the model of recognition supported by common sense. Such learning is open to new thinking that moves beyond clichés and routines. However, within the framework of Deleuze's learning theory that is opposed to knowledge, it is difficult to discuss the acquisition of basic knowledge. Therefore, we will next turn to Dewey's argument, which not only emphasizes the reorganization of experience but also the accumulation of systematic knowledge as a habit. This can be understood as a preparatory stage for the type of learning that Deleuze proposes, and thus both theories of learning can be synthesized. In the end, we will examine the images of learner and teacher that Dewey and Deleuze envisioned and show that the education and learning consist in the learner's activity of thinking for himself/herself. The teacher does not dominate but rather inspires the learner, furthering his or her development. It is in this way that the learner becomes better.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 20, 2023 15:17:57  
作成日
Jun 20, 2023 15:17:57  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 20, 2023    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 151 (202303)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (432) 1st
2位 新自由主義に抗す... (372)
3位 Genotype-phenoty... (248)
4位 出生率及び教育投... (246)
5位 『疱瘡除』と『寿... (214)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (635) 1st
2位 アセトアニリドの... (612)
3位 Genotype-phenoty... (487)
4位 新参ファンと古参... (388)
5位 学生の勉強方法に... (377)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース