アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000151-0069.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:299.4 KB
|
Last updated |
:Jun 20, 2023 |
Downloads |
: 208 |
Total downloads since Jun 20, 2023 : 208
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
経験と学習 : ドゥルーズとデューイ
|
カナ |
ケイケン ト ガクシュウ : ドゥルーズ ト デューイ
|
ローマ字 |
Keiken to gakushū : Durūzu to Dyūi
|
|
別タイトル |
名前 |
Experience and learning : Deleuze and Dewey
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
西川, 耕平
|
カナ |
ニシカワ, コウヘイ
|
ローマ字 |
Nishikawa, Kohei
|
所属 |
慶應義塾大学文学部非常勤講師
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
151
|
年 |
2023
|
月 |
3
|
開始ページ |
69
|
終了ページ |
83
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper discusses theories of learning put forward by Gilles Deleuze and John Dewey, who separate learning and teaching from short-term outcomes and attempt to restructure the experience. First, we will show that Deleuze presents a type of learning which rejects the model of recognition supported by common sense. Such learning is open to new thinking that moves beyond clichés and routines. However, within the framework of Deleuze's learning theory that is opposed to knowledge, it is difficult to discuss the acquisition of basic knowledge. Therefore, we will next turn to Dewey's argument, which not only emphasizes the reorganization of experience but also the accumulation of systematic knowledge as a habit. This can be understood as a preparatory stage for the type of learning that Deleuze proposes, and thus both theories of learning can be synthesized. In the end, we will examine the images of learner and teacher that Dewey and Deleuze envisioned and show that the education and learning consist in the learner's activity of thinking for himself/herself. The teacher does not dominate but rather inspires the learner, furthering his or her development. It is in this way that the learner becomes better.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|