アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000148-0179.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:6.3 MB
|
Last updated |
:Dec 13, 2021 |
Downloads |
: 711 |
Total downloads since Dec 13, 2021 : 711
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
石山寺所蔵「十羅刹女図」の制作背景に関する一考察
|
カナ |
イシヤマデラ ショゾウ「ジュウラセツニョズ」ノ セイサク ハイケイ ニ カンスル イチ コウサツ
|
ローマ字 |
Ishiyamadera shozō "Jūrasetsunyozu" no seisaku haikei ni kansuru ichi kōsatsu
|
|
別タイトル |
名前 |
A study of the historical background of the Ten rasetsunyo at Ishiyama-dera Temple
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
中村, 暢子
|
カナ |
ナカムラ, ノブコ
|
ローマ字 |
Nakamura, Nobuko
|
所属 |
松永記念館
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
148
|
年 |
2021
|
月 |
10
|
開始ページ |
179
|
終了ページ |
211
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The Ten Rasetsunyo (J. Jūrasetsunyo, S. Rākṣasis) kept at Ishiyama-dera Temple is a unique set of paintings that depicts the Ten Rasetsunyo in three groups on two separate scrolls. Since historical records indicate that belief in the Lotus Sutra overlapped with the Nine Grades of Birth (kubon-ōjō), I propose this painting was originally made as an Amida of the Nine Levels of Birth in Paradise (Kubon raigōzu) that depicted the Ten Rasetsunyo in separate compositions.
When comparing the iconography of the Ishiyama-dera Temple Ten Rasetsunyo to the paintings of Fugen (Sk. Samantabhadra) and the Ten Rasetsunyo formerly owned by the Masuda family, in which the Ten Rasetsunyo follows the archetype of Japanese iconography of the subject, and the Ten Rasetsunyo of Daifukuji Temple, where the Ten Rasetsunyo relates to Chinese iconography of the subject, it becomes clear that the Ten Rasetsunyo at Ishiyama-dera Temple refers to both of these different iconographic lineages. Finally, I argue that the family behind the production of this painting was probably the Tōin Family, which brought forth both emperors of the Daikakuji and Jimyōin lineages.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|