慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000136-0125  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000136-0125.pdf
Type :application/pdf Download
Size :683.1 KB
Last updated :Apr 8, 2016
Downloads : 6192

Total downloads since Apr 8, 2016 : 6192
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 自己調整学習研究の展望 : 制御焦点理論の応用可能性について  
カナ ジコ チョウセイ ガクシュウ ケンキュウ ノ テンボウ : セイギョ ショウテン リロン ノ オウヨウ カノウセイ ニ ツイテ  
ローマ字 Jiko chosei gakushu kenkyu no tenbo : seigyo shoten riron no oyo kanosei ni tsuite  
別タイトル
名前 The perspectives of researches in self-regulated learning : applicability of regulatory focus theory  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 福富, 隆志  
カナ フクトミ, タカシ  
ローマ字 Fukutomi, Takashi  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2016  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
136  
2016  
3  
開始ページ 125  
終了ページ 160  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this paper is to suggest future directions of researches in "Self-regulated Learning (SRL)". SRL is the process by which learners monitor and control their learning by themselves, and many researchers proposed the models of SRL. These models are roughly classified into two categories. One category is the models concerned with self-regulation beyond contexts, and the other category is the models concerned with self-regulation depending on contexts. 
However, there are little researches which focus on individual differences in the way learners regulate their learning. Therefore, this paper will introduce "Regulatory Focus Theory", which organizes the differences in the strategies people use when pursuing their goal. According to this theory, when people represent their goal in terms of gain-no gains (promotion focus), they prefer the strategy of approaching self-states that are matches to their goal. On the other hand, when people represent their goal in terms of loss-no losses (prevention focus), they prefer the strategy of avoiding self-states that are mismatches to their goal. If this theory is applied to SRL, while promotion focused learners may be concerned with organizing their knowledge, prevention focused people may be concerned with compensating losses of their knowledge.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
特集 : 教育学
寄稿論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Apr 08, 2016 13:24:21  
作成日
Apr 08, 2016 13:24:21  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 136 (201603)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 Open-domain dial... (1523) 1st
2位 石垣島の「エコツ... (582)
3位 731部隊と細菌戦 ... (472)
4位 Bidet toilet use... (464)
5位 新自由主義に抗す... (375)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (858) 1st
2位 Genotype-phenoty... (555)
3位 Potent mouse mon... (477)
4位 中和滴定と酸塩基... (469)
5位 インフルエンサー... (395)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース