慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000126-0107  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000126-0107.pdf
Type :application/pdf Download
Size :708.9 KB
Last updated :Jul 3, 2012
Downloads : 1758

Total downloads since Jul 3, 2012 : 1758
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル E.D.ハーシュ, Jr.における「低学年期文化的リテラシー」論の意味 : 「コア・ナレッジ」概念との関連を中心に  
カナ E. D. ハーシュ, Jr. ニ オケル 「テイガクネンキ ブンカテキ リテラシー」 ロン ノ イミ : 「コア・ナレッジ」 ガイネン トノ カンレン オ チュウシン ニ  
ローマ字 E. D. Hashu, Jr. ni okeru "teigakunenki bunkateki riterashi" ron no imi : "koa narejji" gainen tono kanren o chushin ni  
別タイトル
名前 The meaning of "Cultural Literacy in the Early Grades" according to the theory of E. D. Hirsch, Jr.: in relation to "core knowledge"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 翟, 高燕  
カナ ジェー, コーエン  
ローマ字 Zhai, Gaoyan  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
126  
2011  
3  
開始ページ 107  
終了ページ 127  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this study is to examine the nature of "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades" as considered by E. D. Hirsch, Jr. This report will make a clear review of "Cultural Literacy in the Early Grades", and have a perspective on the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades". Taking into account the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades", it is thought that the object of Cultural Literacy is not only the socio-economically advantaged students, but also the disadvantaged students. In addition, in order to illustrate the feasibility of "Cultural Literacy in the Early Grades", it should be needed to make a general view of the school that uses Core Knowledge Sequence in the Early Grades.
From the examination, I will clarify the following results: (1) Making a clear review of "Cultural Literacy in the Early Grades" according to the work of Hirsch, (2) Indicating the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades", (3) Having a perspective on the school that use Core Knowledge Sequence, and make this sample to illuminate the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades".
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
投稿論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 02, 2012 09:00:00  
作成日
Jul 02, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 126 (201103)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (789) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (399)
3位 新自由主義に抗す... (371)
4位 731部隊と細菌戦 ... (366)
5位 『疱瘡除』と『寿... (320)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2448) 1st
2位 家族主義と個人主... (1914)
3位 中和滴定と酸塩基... (631)
4位 猫オルガンとはな... (536)
5位 学生の勉強方法に... (509)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース