アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000126-0107.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:708.9 KB
|
Last updated |
:Jul 3, 2012 |
Downloads |
: 1749 |
Total downloads since Jul 3, 2012 : 1749
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
E.D.ハーシュ, Jr.における「低学年期文化的リテラシー」論の意味 : 「コア・ナレッジ」概念との関連を中心に
|
カナ |
E. D. ハーシュ, Jr. ニ オケル 「テイガクネンキ ブンカテキ リテラシー」 ロン ノ イミ : 「コア・ナレッジ」 ガイネン トノ カンレン オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
E. D. Hashu, Jr. ni okeru "teigakunenki bunkateki riterashi" ron no imi : "koa narejji" gainen tono kanren o chushin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
The meaning of "Cultural Literacy in the Early Grades" according to the theory of E. D. Hirsch, Jr.: in relation to "core knowledge"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
翟, 高燕
|
カナ |
ジェー, コーエン
|
ローマ字 |
Zhai, Gaoyan
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
126
|
年 |
2011
|
月 |
3
|
開始ページ |
107
|
終了ページ |
127
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this study is to examine the nature of "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades" as considered by E. D. Hirsch, Jr. This report will make a clear review of "Cultural Literacy in the Early Grades", and have a perspective on the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades". Taking into account the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades", it is thought that the object of Cultural Literacy is not only the socio-economically advantaged students, but also the disadvantaged students. In addition, in order to illustrate the feasibility of "Cultural Literacy in the Early Grades", it should be needed to make a general view of the school that uses Core Knowledge Sequence in the Early Grades.
From the examination, I will clarify the following results: (1) Making a clear review of "Cultural Literacy in the Early Grades" according to the work of Hirsch, (2) Indicating the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades", (3) Having a perspective on the school that use Core Knowledge Sequence, and make this sample to illuminate the "fairness" of "Cultural Literacy in the Early Grades".
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|