慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00150430-00000110-0003  
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Release Date
 
Title
Title コミュニケーションとしての広告研究 : その学際的探索の糸口としての「広告の形成(shaping)」  
Kana コミュニケーション トシテ ノ コウコク ケンキュウ : ソノ ガクサイテキ タンサク ノ イトグチ トシテ ノ 「コウコク ノ ケイセイ (shaping)」  
Romanization Komyunikeshon toshite no kokoku kenkyu : sono gakusaiteki tansaku no itoguchi toshite no "kokoku no keisei (shaping)"  
Other Title
Title An exploration of advertising as communication : an interdisciplinary and investigative approach to 'shaping advertising'  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 水野, 由多加  
Kana ミズノ, ユタカ  
Romanization Mizuno, Yutaka  
Affiliation 京都工芸繊維大学繊維学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 三田哲學會  
Kana ミタ テツガクカイ  
Romanization Mita tetsugakukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2003  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 哲學  
Name (Translated)  
Volume  
Issue 110  
Year 2003  
Month 3  
Start page 1  
End page 35  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
The author tried to make a bridge between research on advertising in marketing aspects and sociological (in its wide meanings) aspects in this paper, in order to make a deeper understanding beyond modern frameworks. He told that effective advertising would 'be shaped where new meaning cleaping into a gap from shared code of interpretation,' 'make new values unite,' as a consequence, and 'be also shaped favorable advertising by the society.' Shaped favorable advertising by the society might be a way of designing to advertising, affording a framework to the real world, and taking into considerations of public, ethics, and bounded resources.
 
Table of contents
はじめに
1. 本稿の論点 : 創造,新しさへの論理探索
2. 見出される「隠された広告効果」 : 新しい知識の結びつき
3. 受け手の「能動性」 : 情報消費社会の基本認識
4. 脱構築の記号論 : ズレが生成する新たな解釈コード
5. フレームとメッセージの交錯 : 演出要素それ自体の役割
6. ズレが引き込もうとするもの : 異人性・外部性としての広告
7. 広告は誰のものか : 広告における公共性と倫理
8. 脱構築の広告研究の深化に向けて : 広告研究展望への姿勢
謝辞
 
Keyword
 
NDC
 
Note
特集コミュニケーション課程の諸相
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 05, 2010 09:00:00  
Creation date
Oct 05, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Philosophy / 110 (200303)
 
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