アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000084-0119.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:856.9 KB
|
Last updated |
:Sep 30, 2010 |
Downloads |
: 865 |
Total downloads since Sep 30, 2010 : 865
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
教育評価とテストの妥当性
|
カナ |
キョウイク ヒョウカ ト テスト ノ ダトウセイ
|
ローマ字 |
Kyoiku hyoka to tesuto no datosei
|
|
別タイトル |
名前 |
On the construct validity of test in educational evaluation
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
渡辺, 恵子
|
カナ |
ワタナベ, ケイコ
|
ローマ字 |
Watanabe, Keiko
|
所属 |
昭和大学教養部, 慶應義塾大学文学部,法学部,教職課程センター
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1987
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
84
|
年 |
1987
|
月 |
5
|
開始ページ |
119
|
終了ページ |
135
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Evaluation of instructional objectives is essential in education in order to make instruction more fruitful by providing feedback to teachers and students. With regard to criterion-referenced evaluation, construct validity has been emphasized more and more in educational testing during the past few decades. This paper is to clarify the relationshipe between the constructs of educational objectives and the test which are intended to measure these objectives; furthermore, the importance of construct validity is emphasized. The differences between psychometric measurements, which focus on individual differences, and edumetric measurements, which focus on withinindividual growth, are also pointed out. The effects of educational instruction are properly measured by edumetric testing. The pretest-posttest method to measure the effectiveness of instruction has been said to have some shortcomings. However, the effectiveness of the method is mentioned.
|
|
目次 |
I. 教育評価の目的
II. 学習指導における評価とテスト
1. 診断的評価、形成的評価,総括的評価
2. 評価のための資料収集法
3. テスト得点の判断基準
III. テストの妥当性
1. 三種の妥当性
2. 概念的妥当性
3. 目標準拠テストの妥当性
むすび
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|