慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000081-0081  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000081-0081.pdf
Type :application/pdf Download
Size :950.6 KB
Last updated :Sep 24, 2010
Downloads : 89143

Total downloads since Sep 24, 2010 : 89143
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 教育における民主的態度の必要性 : R. S. ピータースを手がかりとして  
カナ キョウイク ニ オケル ミンシュテキ タイド ノ ヒツヨウセイ : R. S. ピータース オ テガカリ トシテ  
ローマ字 Kyoiku ni okeru minshuteki taido no hitsuyosei : R. S. Pitasu o tegakari toshite  
別タイトル
名前 The necessity of the democratic attitude in educational practice : on the theory of R. S. Peters as a clue  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 東, 敏徳  
カナ アズマ, トシノリ  
ローマ字 Azuma, Toshinori  
所属 小田原看護衛生学校, 慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程修了  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1985  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
81  
1985  
12  
開始ページ 81  
終了ページ 98  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
That education should be 'democratic' no one in a democracy would seriously dispute. The relationship between educational practice and the democracy, howeve, is an controversial and important topic in educational discussion. This paper examines the nature of this relationship and discusses the necessity of democratic attitude in educational practice on the theory of Peters as a clue. R. S. Peters is one of the most influential philosopher in Britain today. His main concern is to clarify the meaning of the word 'ecucation' and 'democrcy' - a phrase often used in public debate, but seledom scrutinized. The article is diveded into three section. In the first section, I concern mysef with the classification of the relationship of the democracy and education. In the second section, I ezamine the meaning of the. word 'democracy' and historical aspect of the democracy, also I examine the institutional and psychological requirements of it. In the third section, the education for the democracy is precisly argued; in this section I discuss how to educate for the democracy and in which climate it educate well. In these processes I try to demonstrate the necessity of the democratic attitude in educational practice.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jan 15, 2014 15:16:59  
作成日
Sep 24, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jan 15, 2014    フリーキーワード, 著者 を変更
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 81 (198512)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (811) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (491)
3位 新自由主義に抗す... (373)
4位 731部隊と細菌戦 ... (346)
5位 『疱瘡除』と『寿... (269)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2452) 1st
2位 家族主義と個人主... (1914)
3位 731部隊と細菌戦 ... (564)
4位 猫オルガンとはな... (534)
5位 中和滴定と酸塩基... (510)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース