アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000077-0149.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.5 MB
|
Last updated |
:Sep 21, 2010 |
Downloads |
: 1312 |
Total downloads since Sep 21, 2010 : 1312
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
大学生活は学生のキャリア発達にどのように影響を与えているのか : 新入学生の大学組織への適応・同化過程の継時的分析をとおして
|
カナ |
ダイガク セイカツ ワ ガクセイ ノ キャリア ハッタツ ニ ドノ ヨウ ニ エイキョウ オ アタエテ イル ノ カ : シンニュウ ガクセイ ノ ダイガク ソシキ エノ テキオウ・ドウカ カテイ ノ ケイジテキ ブンセキ オ トオシテ
|
ローマ字 |
Daigaku seikatsu wa gakusei no kyaria hattatsu ni dono yo ni eikyo o ataete iru no ka : shinnyu gakusei no daigaku soshiki eno tekio doka katei no keijiteki bunseki o toshite
|
|
別タイトル |
名前 |
The impact of academic and extracurricular activities upon the development of college students
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
西河, 正行
|
カナ |
ニシカワ, マサユキ
|
ローマ字 |
Nishikawa, Masayuki
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
佐野, 勝男
|
カナ |
サノ, カツオ
|
ローマ字 |
Sano, Katsuo
|
所属 |
慶應義塾大学文学部
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1983
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
77
|
年 |
1983
|
月 |
12
|
開始ページ |
149
|
終了ページ |
184
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The developmental process of newly-matriculated students in a private university was monitored over a four-year period (from the entry point to the point of graduation), utilizing written questionnaires and personal interviews. The impact of the student involvement in the academic and extracurricular activities in the freshman year upon the fouryear development of their college lives was examined. This examination was conducted on two groups : 1) students in the department of economics, and 2) students in the department of engineering. Results of the analyses indicated : 1) the two activities considered were found to have impact upon the different aspects of assimilation and developmental processes of the students' college lives, 2) the extracurricular activities had a more important impact upon the occupational socialization process than did the academic activities, and 3) these results were very similar between the two departments examined.
|
|
目次 |
1. はじめに
2. 分析の枠組
(1) 変数
・独立変数
・従属変数
(A) 大学生活への適応・同化に関わる側面
1. 自己イメージ
2. 大学生活への満足度
3. 大学組織への適合・同化度
4. 大学生活上での諸問題(生活への障害度)
5. 学業成績
(B) 社会的・職業的生活への準備に関わる側面
1. 社会的価値態度
2. 職業生活志向性
3. 大学卒業後のキャリア展望(選択可能性)
4. 大学生活と卒業後キャリアとの関連性
(2) 分析
3. 分析の結果
(1) 独立変数の分類基準としての有効性
(2) 独立変数が従属変数にもたらす効果
(A) 大学生活への適応・同化に関わる側面
1. 自己イメージ
2. 大学生活への満足度
3. 大学組織への適合・同化度
4. 大学生活上での諸問題(生活への障害度)
5. 学業成績
(B) 社会的・職業的生活への準備に関わる側面
1. 社会的価値態度
2. 職業生活志向性
3. 大学卒業後のキャリア展望(選択可能性)
4. 大学生活と卒業後キャリアとの関連性
4. 考察
(1) 4年間の大学生活を通しての学生の変化
(2) 大学生活への適応と同化
(3) 社会的・職業的生活への準備
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|