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AN00150430-00000064-0121  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル カント教育思想研究序説(その二) : "Kunst"としての教育  
カナ カント キョウイク シソウ ケンキュウ ジョセツ(ソノ ニ) : "Kunst" トシテ ノ キョウイク  
ローマ字 Kanto kyoiku shiso kenkyu josetsu (sono ni) : "Kunst" toshite no kyoiku  
別タイトル
名前 A study of Kant's educational thought part II : education as a kind of "Kunst"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 俵木, 浩太郎  
カナ タワラギ, コウタロウ  
ローマ字 Tawaragi, Kotaro  
所属 慶応義塾大学三田哲学会  
所属(翻訳) Mita philosophy society, Keio University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1976  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
64  
1976  
1  
開始ページ 121  
終了ページ 141  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper follows a preceding one which appeared on Phiosophy Vol. 62 March 1974 under the subtitle of "Idee"  "philosophieren", dealt mainly with "Idee" in Kant's meaning and maintained he exhorted men to realize it. The first section of this paper is titled " Education and Idee". The author shows that education is expected by Kant to be a medium to realize " Idee", but it could not be considered to give a definite aim to actual education as argued in the previous paper. From the viewpoint of Kant, education is a "Kunst" which is a key concept in his theoretial structure, as well as "Wissenschaft" (science), on which men should concentrate their practical efforts to realize "Idee". The second section is devoted to introduction of the meaning of "Kunst" by showing two types of explanations which were adopted by Kant to elucidate the concept. In synthetic explanation "Kunst" is distinguished from 1) nature, 2) science and 3) handicraft. In analytical way, it is broken down into mechanical and aesthetical. This is directly connected with " Idee", and that is indirectly, only mediated by science, connected with it. In the last section the conceptual relation between education and " Kunst" is treated. Kant felt that the education activities of his time were mechanical. They should be improved, he felt, to be judicial. For this improvement, Kant stresses that the science of education should be built up. But he adds such a science would be capable only in "Idee". He exhorts also to realize this "Idee". From all of the above, this author concludes that Kant's exhortation still has significance to those who are in the study of education.
 
目次
第4章. 理念と教育
第5章. "Kunst"について
第6章. "Kunst"としての教育
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 19, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 19, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 64 (197601)
 
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