慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000062-0309  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000062-0309.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.1 MB
Last updated :Aug 19, 2010
Downloads : 521

Total downloads since Aug 19, 2010 : 521
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 教育基本法の問題性  
カナ キョウイク キホンホウ ノ モンダイセイ  
ローマ字 Kyoiku kihonho no mondaisei  
別タイトル
名前 On the ambiguousness of the fundamental law of education  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 太田垣, 幾也  
カナ オオタガキ, イクヤ  
ローマ字 Ohtagaki, Ikuya  
所属 慶應義塾大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1974  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
62  
1974  
3  
開始ページ 309  
終了ページ 329  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
It has passed over 1/4 century since the Fundamental Law of liducation was promulgated in 1947, and the popularization of education has been remarkable since that time. The spirit of its law, howewer, seems not to infiltrate so as the popularization of education. The Fundamental Law of Education was laid down taking the spirit of the report of the United States Education Mission to Japan 1946. The report said that the educational system of Japan should have been improved in accordance with the modern principle of education and the new system should be advanced by the educational principle of democratic society. In the 92 Imperial Diet, the Education Minister Takahashi explained that the educational declaration of new Japan took the form of a law as the symbol of its national agreement and it was the Fundamental Law of Education. But, for that declaration took the form of a statute law, free discussion in the Diet seems to have been disturbed and the bill passed without any amendment leaving many questions about its contents. The expression of the Fundamental Law of Education is so ambiguous that the present educational administration opposing the discentralization of education interprets its text against the spirit of its promulgation. Today, the centralization and officialism of education administration are steadily progressing in Japan and it seems serious to democratic education. The Fundamental law of Education should be amended to make the spirit of the law clearer.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 19, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 19, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 62 (197403)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (821) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (490)
3位 新自由主義に抗す... (389)
4位 731部隊と細菌戦 ... (358)
5位 『疱瘡除』と『寿... (278)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2452) 1st
2位 家族主義と個人主... (1916)
3位 中和滴定と酸塩基... (570)
4位 731部隊と細菌戦 ... (564)
5位 猫オルガンとはな... (535)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース