アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000053-0267.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:858.3 KB
|
Last updated |
:Aug 19, 2010 |
Downloads |
: 639 |
Total downloads since Aug 19, 2010 : 639
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
道徳教育における美的諸契機 : 平和と閑暇のための方法を求めて
|
カナ |
ドウトク キョウイク ニ オケル ビテキ ショ ケイキ : ヘイワ ト カンカ ノ タメ ノ ホウホウ オ モトメテ
|
ローマ字 |
Dotoku kyoiku ni okeru biteki sho keiki : heiwa to kanka no tame no hoho o motomete
|
|
別タイトル |
名前 |
Aesthetic moment in moral education : seeking for means for peace and leisure
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
高野, 啓一郎
|
カナ |
タカノ, ケイイチロウ
|
ローマ字 |
Takano, Keiichiro
|
所属 |
私立洗足学園第一中高校
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1968
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
53
|
年 |
1968
|
月 |
9
|
開始ページ |
261
|
終了ページ |
276
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Japan has just reached a turning-point in the educational democratization. Present-day teachers in high schools are confronted with many difficulties. Pupil's character has been entirely changed in accordance with change of their social background. Confronted with this situation, teachers are anxious to find out the technical way of education in the deversified curriculum. At the same time they are going to throw a strong doubt upon the education of national defense shown by the government. Getting on the track of "Education for peace" written by Herbert Read just after the war, I suggest firstly how the present education for competition and disunion will be reformed and changed into the ideal one for freedom and partnership through the training so that pupils may perceive and realize art. Next on referring to "Respublica" by Plato, I seek after the means and idea of his suggestive treatise, "Education through the Art." But in spite of following Herbert Read, I point out that Aristotle's educational idea is unreasonably disregarded by him, and I want to fix the right position on cosmos of Hellenic conception of the world. It is the sub-title, "means for peace and leisure."
|
|
目次 |
I. H.Readのめざすもの
II. ギリシャの原型
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|