アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000041-0135.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.8 MB
|
Last updated |
:Aug 11, 2010 |
Downloads |
: 860 |
Total downloads since Aug 11, 2010 : 860
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
科学教育と芸術教育の関係についての一考察
|
カナ |
カガク キョウイク ト ゲイジュツ キョウイク ノ カンケイ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ
|
ローマ字 |
Kagaku kyoiku to geijutsu kyoiku no kankei ni tsuite no ichi kosatsu
|
|
別タイトル |
名前 |
A study on the relation between science education and art education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
香山, 芳久
|
カナ |
カヤマ, ヨシヒサ
|
ローマ字 |
Kayama, Yoshihisa
|
所属 |
慶応義塾大学
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1961
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
41
|
年 |
1961
|
月 |
12
|
開始ページ |
135
|
終了ページ |
164
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Science education and art education are regarded as the basis of the modern school education. The relation between science education and art education, however, has never, so far, been taken into full consideration. The reason for this fact is that we cannot express clearly in words the quality of the aim and end of art education. The most essential aim of school education is the impartment of both knowledge and joys of artistic creation. In this treatise the writer, first of all, divides the pupil's attitude towards objects into 'the attitude of scientific cognition' and 'the attitude of artistic cognition'. Subsequently, the writer sets forth his views as to what has been taught through science education in connection with the matter of cognition, and refers to the necessity of art education investigated from entirely different viewpoints. And the writer, taking concrete examples, shows how rational cognition is being formed through the present education of mathematics, and points out that the above-mentioned cognition has the quality positively opposed to the modern ideas of art.
|
|
目次 |
(一) 教科間の不均衡の問題
(二) 科学的認識と芸術的認識
(三) 科学教育の目標と芸術教育の目標
(四) 科学教育の教材内にある問題点
(五) 生徒の内面に与えるもの
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|