慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000036-0133  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000036-0133.pdf
Type :application/pdf Download
Size :2.1 MB
Last updated :Aug 27, 2010
Downloads : 771

Total downloads since Aug 27, 2010 : 771
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル アメリカ合衆国における公立学校と宗教教育の諸問題  
カナ アメリカ ガッシュウコク ニ オケル コウリツ ガッコウ ト シュウキョウ キョウイク ノ ショ モンダイ  
ローマ字 Amerika gasshukoku ni okeru koritsu gakko to shukyo kyoiku no sho mondai  
別タイトル
名前 Problems on Public Schools and Religion in the United States  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 山崎, 恒夫  
カナ ヤマザキ, ツネオ  
ローマ字 Yamazaki, Tsuneo  
所属 慶應義塾大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1959  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
36  
1959  
7  
開始ページ 127  
終了ページ 147  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
1. The problems of religious instruction have far been the core of moral education in the sense that, though ethical knowledges do not directly lead to moral conducts, it is still of great importance to grasp them in the scope of cultivation of enriched sentiments. The state-church relationship is classified in the three patterns: 1) A single religion is given a superior position to any other religious sect. 2) A religious sect is singled out, as the Church of England in Britain, but other religions are also permitted. 3) No religion may be supported or prohibited by the state authorities, i.e. complete separation of church and state. Since the problem in our country is no doubt taken in the third category, it is of some significance to compare it with the practice in the United States which is the forerunner on the same road. 2. In the United States, there have been a number of crucial issues arisen in this field including Bible reading and the Released Time, the clear examples of which may be observed in the everson Case and McCollum Case. Many views, pro and con, have been presented on the issues and also the court decisions thereof, and yet no clear-cut conclusion has been made among people as well as the experts. 3. In analysing these problems to find solutions, we should have a sight at the historisal processes from the time when moral education was completely under the control of religion to the present when the state no longer has any power to relate education with religious doctrines, thus practising the entire separation of church and state. Thus the modification of many religous influences in the latter half of the eighteenth century and the early nineteenth centry may be well said to have brought about the today's system. 4. The above transition from religious to non-religious type of education was surely a kind of compromise, but it may be said that the people have overcome the problems not by easy-goingly stooping to the compromise but by rising up to it in active manners. In this sense, secularism in education is not anti-religious education but rather non-religious education which is trying not to infringe any freedom of individuals.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 27, 2010 09:00:00  
作成日
Aug 27, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 36 (195907)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (790) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (482)
3位 新自由主義に抗す... (379)
4位 731部隊と細菌戦 ... (355)
5位 『疱瘡除』と『寿... (253)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2451) 1st
2位 家族主義と個人主... (1918)
3位 731部隊と細菌戦 ... (566)
4位 猫オルガンとはな... (529)
5位 中和滴定と酸塩基... (460)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース