アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000089-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:573.2 KB
|
Last updated |
:Mar 2, 2021 |
Downloads |
: 450 |
Total downloads since Mar 2, 2021 : 450
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
保育者養成校でのマイクロティーチングに関する研究 : 協同作業認識とエンゲージメントに着目した保育者の力量形成プロセス
|
カナ |
ホイクシャ ヨウセイコウ デノ マイクロ ティーチング ニ カンスル ケンキュウ : キョウドウ サギョウ ニンシキ ト エンゲージメント ニ チャクモクシタ ホイクシャ ノ リキリョウ ケイセイ プロセス
|
ローマ字 |
Hoikusha yōseikō deno maikuro tīchingu ni kansuru kenkyū : kyōdō sagyō ninshiki to engējimento ni chakumokushita hoikusha no rikiryō keisei purosesu
|
|
別タイトル |
名前 |
Micro-teaching in nursery teacher training : competence development through a focus on belief in cooperation and engagement
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
金子智昭
|
カナ |
カネコ, トモアキ
|
ローマ字 |
Kaneko, Tomoaki
|
所属 |
埼玉純真短期大学こども学科; 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
金子智栄子
|
カナ |
カネコ, チエコ
|
ローマ字 |
Kaneko, Chieko
|
所属 |
文京学院大学大学院人間学研究科
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
清水優菜
|
カナ |
シミズ, ユウノ
|
ローマ字 |
Shimizu, Yūno
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
89
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
12
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study examined the development of competence through micro-teaching (MT) among students enrolled in nursery teacher training programs. The results of structural equation modeling suggested the following process: the recognition of the usefulness of cooperation improves nursery teachers' competence, mediated by their level of engagement and the effectiveness of MT. Conversely, individual orientation and inequity decreased nursery teachers' competence, mediated by the effectiveness of MT. The following might be useful in improving nursery teachers' competence through MT: (1) developing learning styles based on student characteristics, including high individual orientation and inequity, by utilizing social networking services, among other aspects; (2) proactively introducing active learning and social skills training into the college curriculum to improve belief in the utility of cooperation; and (3) intentionally emphasizing task values (interest value, attainment value, and utility value) to learners to improve their engagement.
|
|
目次 |
|
キーワード |
early childhood education students
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|