アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN0006957X-00000088-0037.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Mar 2, 2021 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
芸術作品に関する情報が鑑賞者の行動と評価に与える影響
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カナ |
ゲイジュツ サクヒン ニ カンスル ジョウホウ ガ カンショウシャ ノ コウドウ ト ヒョウカ ニ アタエル エイキョウ
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ローマ字 |
Geijutsu sakuhin ni kansuru jōhō ga kanshōsha no kōdō to hyōka ni ataeru eikyō
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別タイトル |
名前 |
Effect of artwork information on behavior and evaluation of art : the viewer perspective
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
三國, 珠杏
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カナ |
ミクニ, ジャン
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ローマ字 |
Mikuni, Jan
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所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科心理学専攻博士課程3年
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
川畑, 秀明
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カナ |
カワバタ, ヒデアキ
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ローマ字 |
Kawabata, Hideaki
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所属 |
慶應義塾大学文学部教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
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カナ |
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ローマ字 |
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
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ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
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翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
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巻 |
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号 |
88
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年 |
2019
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月 |
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開始ページ |
37
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終了ページ |
51
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
Previous studies have extensively reported that the engagement and interest of art viewers toward art diminish after repeated exposure to artworks. This tendency has been called “museum fatigue” after Gilman (1916) reported this phenomenon. At the same time, the literature has pointed out that museum fatigue should be avoided especially in museum settings due to its negative impacts on several aspects, such as effective learning and/or satisfaction of museum visitors. Previous museum studies suggested that providing art viewers with information about a piece of art and/or exhibit can potentially prevent museum fatigue. However, the effects of providing artwork information remain unclear due to certain methodological problems. The present study examines the effect of presenting artwork information on the behavior of art viewers, especially in terms of viewing time and evaluation rating. Furthermore, the study investigated whether or not this manipulation can prevent museum fatigue. Result shows that the viewing time for each painting decreased as a function of a trial in two experimental conditions, where, participants read the introduction of the artworks they are viewing and in control condition, where they read information unrelated to the artworks. However, the finding suggests that viewing time will remain the same and even increase especially at the beginning of the art viewing task given that the artworks were presented in a chronological order. In other words, museum fatigue can be prevented by changing the presentation order of artworks. In contrast to viewing time, evaluation rating scores increased in both conditions. These results can be discussed in light of the learning process of art viewers.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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関連アイテム |
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