アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000087-0115.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:501.6 KB
|
Last updated |
:Mar 2, 2021 |
Downloads |
: 319 |
Total downloads since Mar 2, 2021 : 319
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
保育学生の達成目標志向性に関する研究 : 保育職に対する心理的適応感との関連
|
カナ |
ホイク ガクセイ ノ タッセイ モクヒョウ シコウセイ ニ カンスル ケンキュウ : ホイクショク ニ タイスル シンリテキ テキオウカン トノ カンレン
|
ローマ字 |
Hoiku gakusei no tassei mokuhyō shikōsei ni kansuru kenkyū : hoikushoku ni taisuru shinriteki tekiōkan tono kanren
|
|
別タイトル |
名前 |
Goal achievement orientation in students taking preschool teacher training courses : correlations with psychological adaptation to the job of a preschool teacher
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
金子, 智昭
|
カナ |
カネコ, トモアキ
|
ローマ字 |
Kaneko, Tomoaki
|
所属 |
埼玉純真短期大学こども学科助教; 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
87
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
115
|
終了ページ |
130
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Previous studies have indicated that goal achievement orientation is a motivational variable that affects practical training outcomes at kindergartens and microteaching. This study examined correlations between goal achievement orientation and psychological adaptation to the job of a preschool teacher by examining the effects of goal achievement orientation from different perspectives. The psychological adaptation indices indicated each participant’s sense of aptitude for working as a preschool teacher, their efficacy as a preschool teacher, the degree of intention to become a preschool teacher, the intention to continue as a preschool teacher, and their orientation to an ideal image of a preschool teacher. A questionnaire was administered to pre-school teacher training students (N=258; 132 first-year students and 126 second-year students). The results indicated that mastery goals, relational goals, and performance-related goals had positive effects on psychological adaptation to preschool teachers’ jobs, whereas performance-avoidance goals had a negative effect on psychological adaptation. These results suggested that mastery goals relevant to intrinsic motivation, and relational goals relevant to altruistic motivation are important goals that encourage students to become preschool teachers, and facilitate their career development.
|
|
目次 |
|
キーワード |
early childhood education students
|
achievement goal orientation
|
psychological adaptation to jobs as preschool teachers
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|