アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000086-0077.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:435.7 KB
|
Last updated |
:Jan 30, 2019 |
Downloads |
: 654 |
Total downloads since Jan 30, 2019 : 654
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
聴覚障害者を対象とする高等教育におけるリベラル・アーツ : 米国ギャローデット大学の歴史と現状
|
カナ |
チョウカク ショウガイシャ オ タイショウ ト スル コウトウ キョウイク ニ オケル リベラル・アーツ : ベイコク ギャローデット ダイガク ノ レキシ ト ゲンジョウ
|
ローマ字 |
Chōkaku shōgaisha o taishō to suru kōtō kyōiku ni okeru riberaru ātsu : Beikoku Gyarōdetto daigaku no rekishi to genjō
|
|
別タイトル |
名前 |
Liberal arts in higher education for deaf and hard-of-hearing people : the history and current situation at Gallaudet University in the United States
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
原田, 早春
|
カナ |
ハラダ, サハル
|
ローマ字 |
Harada, Saharu
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程2年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2018
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
86
|
年 |
2018
|
月 |
|
開始ページ |
77
|
終了ページ |
92
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this paper is to analyze the current situation and issues at Gallaudet University in accordance with the institution's history. Gallaudet University has continued to provide liberal arts education and degrees such as B.A. and B.S. for deaf and hard-of-hearing students for over 150 years. The historical background and the meaning of the institution providing liberal arts for deaf and hard-of-hearing students are clarified. Furthermore, the present situation and issues that characterize Gallaudet as a liberal arts university are considered.
The results revealed that Gallaudet should examine whether the institution is primarily a university or a cultural center for the Deaf community. In order for Gallaudet to function as a cultural center for the Deaf community and function as a higher education institution, the institution should actively engage in its educational contents of liberal arts and re-evaluate its B.A. and B.S. degrees as a liberal arts university.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Deaf and Hard-of-Hearing People
|
Higher Education in the United States
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|